امیرعبداللهیان تهران را به مقصد باکو ترک کرد


امیرعبداللهیان تهران را به مقصد باکو ترک کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیئتی سیاسی به منظور حضور در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان، تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیئتی سیاسی به منظور حضور در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان، تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

گفتنی است نشست وزیران جنبش عدم تعهد با عنوان، جنبش عدم تعهد: متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور، به میزبانی جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس فعلی جنبش عدم تعهد طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های باکو با شرکت کشورهای عضو و برخی سازمان‌های بین المللی و با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عضو این جنبش برگزار خواهد گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست سخنرانی ارائه خواهد کرد. امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه این اجلاس، قرار است در نشست‌های مهمی از جمله نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد و نشست گروه دوستان منشور شرکت کند.

با برگزاری نشست باکو به عنوان آخرین نشست عالیرتبه جنبش عدم تعهد در دوره ریاست توسط جمهوری آذربایجان، شرایط برگزاری نشست سران جنبش در کامپالا به منظور انتقال ریاست جنبش عدم تعهد به اوگاندا فراهم خواهد شد.

بدین ترتیب اوگاندا ریاست آتی جنبش عدم تعهد را از اوایل ژانویه ۲۰۲۴ به مدت سه سال عهده دار خواهد شد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی دختر واقعی «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر ! تغییر چهره جهانبخش سلطانی بعد 1...