اجرای دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی تهران با محوریت خانواده


اجرای دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی تهران با محوریت خانواده

مشاور شهردار تهران در امور بانوان از اجرای دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی در شهر تهران با محوریت خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم اردبیلی با اشاره به اجرای دومین رویداد ایده پردازی مردمی در شهر تهران با محوریت خانواده گفت: یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری تهران خانواده است یعنی شهری مناسب و زیست پذیر برای خانواده‌ها باشد.

وی افزود: گاهی اوقات خانواده‌ها از چالش‌هایی که در شهر هست گلایه مند هستند. مشارکت آنها در اداره شهر در واقع یک سطح از کیفیت زندگی در شهرها است که در دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: اگر بخواهیم در شهر تهران چتری بگسترانیم که همه افراد در آن قرار گیرند، طرح شهر خانواده بهترین روش است.

وی بیان کرد: در واقع در شهر خانواده؛ مدیریت شهری امکان‌هایی را در شهر ایجاد می‌کند تا به همراه شهروندان شهر را اداره کند.

اردبیلی یادآور شد: تحقق این طرح اجزایی دارد که بخشی از آن پرسنل و مدیران شهری است. در واقع کارکنان شهرداری نه تنها با این مفهوم آشنا می‌شوند بلکه به ایده پردازی می‌پردازند و طرح‌های خود را با رویکرد خانواده تعریف می‌کنند.

وی تاکید کرد: اکنون رویداد ایده پردازی شهرداری در سال ۱۴۰۲ برای تمامی افراد خانواده در حوزه مدیریت شهری طراحی شده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: البته باور نداریم که در گام اول تمام خانواده‌ها می‌توانند در اداره شهر ایده پرداز باشند اما اعتقاد داریم بخش قابل توجهی از خانواده‌ها ایده پردازی برای داشتن شهری ایمن و زیست پذیر دارند.

وی با اشاره به اینکه ایده‌ها ممکن است ایده‌ای کلان و یا حتی کوچک برای یک محله باشد. گفت: ما دست یاری را به سمت ۲.۵ میلیون خانواده شهر تهران دراز می‌کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه اکنون شبکه خوبی از داوران برای بررسی ایده‌های شهروندان در شهرداری تهران به وجود آمده است.

اردبیلی یادآور شد: اعتقاد داریم ایده‌های شهروندان و پرسنل شهرداری تهران تنها در حوزه اجتماعی و فرهنگی نباشد و در تمام ابعاد حوزه مدیریت شهری باید ایده پردازی شود تا تهران به شهر خانواده تبدیل شود.

در ادامه محمدعلی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به دنبال این هستیم تا در پایان سال ۱۵۰۴ متوجه شویم که نگاه مردم به تهران چگونه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار ایده به دبیرخانه جشنواره رسید که هزار و ۶۰۰ مورد آنها قبول شدند و ۱۵ ایده به صورت نهایی ارائه شد و ۶ نفر از معاونان شهرداری این ایده‌ها را داوری کردند و در نهایت ۳ ایده قبول شدند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران درباره ایده‌های قبول شده گفت: ایده اسکوتر برقی در تپه‌های عباس آباد، مواد پلاسمایی برای از بین بردن شیرآبه سطل زباله‌ها و ایده مبلمان شهری در خیابان انقلاب تا آزادی از جمله ایده‌های قبول شده بودند که هم اکنون در حال اجرا هستند.

الفت پور با اشاره به شهر خانواده گفت: ایده شهر خانواده نیز به عنوان یکی از ایده‌هایی است که انتخاب شده‌اند و البته از نظرات و ایده‌های سایر کلان شهرها نیز بهره می‌بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی