چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟


چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟

چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟در مقاله امروز نکات مهمی را در رابطه با ویژگی لاک ناخن شرح داده‌ایم. شما محال است خانمی را ببینید که شیفته زیباتر نشان‌دادن دستانش با استفاده از این ترکیبات رنگی نباشد.این ماده زیبایی‌بخش از حدود ۵۰۰۰ سال...

چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟

در مقاله امروز نکات مهمی را در رابطه با ویژگی لاک ناخن شرح داده‌ایم. شما محال است خانمی را ببینید که شیفته زیباتر نشان‌دادن دستانش با استفاده از این ترکیبات رنگی نباشد.

این ماده زیبایی‌بخش از حدود ۵۰۰۰ سال پیش در کشورهایی نظیر چین، روم و هندوستان مرسوم بود که بانوان با حنا به ناخن‌های خود زینت می‌دادند.

بعدها اشراف‌زادگان با طلاکوب و نقره‌کوب‌کردن ناخن‌هایشان از این سبک زیبایی بهره می‌بردند. سپس در قرن ۱۹ میلادی روغن‌هایی خوش‌بو تولید شد که به‌واسطه چرم روی ناخن کشیده می‌شد.

امروزه نیز لاک‌ها در تنوع بی‌شمار و ویژگی‌های مختلف با استقبال بی‌نظیری از طرف خانم‌ها و دختربچه‌های کوچک روبه‌رو شد.

لاک ناخن، هنری با رنگ‌ها

چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟

اگر دقت کرده باشید، برخی خانم‌ها ساعت‌ها وقت خود را در مراکز زیبایی و کاشت ناخن می‌گذرانند. برای آنها مهم است که به ناخن‌های خود جلوه‌ای فانتزی و زیبا ببخشند.‌

امروزه پیشرفت صنعت مد، موجب گسترش لوازم آرایشی در انواع و‌ کاربردهای مختلفی شد. لاک ناخن یکی از همین موادی است که در مدل‌های جدید همچون مخملی، مغناطیسی، شب‌نما، شنی و ژله‌ای وارد بازار عرضه شده است.

این ماده بسته به کیفیت و ویژگی‌های خود، می‌تواند محافظ شفافیت ناخن‌ها در برابر ضربه، خط‌وخش و شکنندگی باشد.‌ بنابراین؛ اگر به‌دنبال دیزاین ناخن‌هایتان هستید، یک لاک خوب برطرف‌کننده نیازهای زیبایی شناختی شما خواهند بود.

راهنمایی جامع برای انتخاب بهترین لاک

در گذشته رنگ موادی که با آنها ناخن را دیزاین می‌کردند، معنی و مفهوم خاصی را از منزلت و جایگاه شخص بیان می‌کرد اما در دنیای امروز، همه‌چیز مطابق سلیقه افراد پیش می‌رود.

لاک‌ها از جمله مواردی هستند که فارغ از سن‌وسال، جایگاه اجتماعی، متناسب با علایق و انتخاب‌های افراد مورد استفاده واقع می‌شوند اما آنچه که در خرید این اکسسوری بیشترین اهمیت را دارد، کیفیت آن است.

اگر به‌دنبال لاکی با کیفیت و‌ماندگاری بالا هستید، آنچه که درمورد ویژگی لاک ناخن بیان کرده‌ایم را با دقت مطالعه کنید تا انتخاب بهتری هنگام خرید داشته باشید.

  • دوام و ماندگاری لاک مسئله‌ای است که در کیفیت حرف اول را می‌زند. معمولا لاک‌هایی که از کیفیت بی‌نظیری برخوردار هستند، قادرند تا یک هفته بدون کوچک‌ترین تغییر روی ناخن بمانند. در نتیجه اگر لاکی که مصرف می‌کنید، این قابلیت را ندارد نمی‌توان به مرغوبیت آن اعتماد کرد.
  • به میزان غلظت لاک توجه کنید. اگر بیش از حد معمول غلیظ باشد، روند خشک‌شدن آن بسیار طول می‌کشد و موجب ایجاد پستی‌وبلندی‌هایی روی سطح ناخن خواهد شد. همچنین اگر بیش‌ازحد رقیق باشد، رنگ جذابی نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی لاک ناخن ترکیب آن است که باید یکنواخت باشد. به این معنی که هنگام پخش‌شدن روی سطح ناخن، حباب و خط‌وخشی ایجاد نکند.

  • به طراحی ظاهری قلمویی که به‌همراه لاک خریداری می‌کنید، دقت کنید. چنانچه جنس قلمو بیش‌ازحد سفت یا نرم باشد، رد آن هنگام پخش لاک، روی ناخن خواهد ماند.‌
  • شاید فکر کنید که همه لاک‌ها بلااستثنا شیمیایی هستند، اما اینطور نیست! برخی لاک‌ها با ترکیبات گیاهی و ملین تولید شده‌اند، بدون اینکه تهدیدی برای سلامت شما محسوب شوند. پس هنگام خرید این ماده، آن را استشمام کنید. اگر بوی تند و نامطلوبی داشت، به ترکیبات سمی آن پی ببرید.
  • از دیگر نکته‌های کلیدی در ویژگی لاک ناخن مرغوب، توجه به زمان خشک‌شدن آن است. یک لاک خوب خیلی سریع خشک می‌شود بدون اینکه اثری از رگه‌رگه‌شدن آن روی سطح ناخن‌هایتان باشد.
  • لاک و سایر لوازم آرایشی خریداری‌شده توسط شما باید دارای گواهینامه اصالت محصول باشد. به همین منظور، این لوازم را از برندی تهیه کنید که مطمئن هستید تحت‌نظر وزارت بهداشت و درمان فعالیت می‌کند.

پشت پرده صنعت لاک ناخن، این محصولات چگونه تولید می‌شوند؟

چگونه از باکیفیت بودن لاک ناخن مطمئن شویم؟

مورد دیگری که در راستای تشریح ویژگی لاک ناخن بد نیست بدانید، نحوه ساختار آن است. فرقی ندارد لاک شما چه نوعی باشد و چه رنگی داشته باشد چراکه همه آنها فرمولاسیون مشابهی دارد.

به‌طور کلی لاک ناخن از ۳ ترکیب اصلی ساخته می‌شود که عبارت‌اند از: ماده رنگی، پایه تعلیق‌کننده و همچنین پلیمرهای چسبنده.

ماده رنگی در نمونه‌های مختلفی از لاک متفاوت است. به‌طور مثال در رنگ‌های تیره از اکسید تیتانیوم و در رنگ‌های روشن معمولا از دی‌اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود.

ماده تعلیق‌کننده که با عنوان سوسپانسیون نیز شناخته می‌شود، دارای حلال‌های مختلفی مانند استات و اتیلن‌استات است که از ته‌نشین‌شدن ماده ممانعت می‌کند.

مواد پلیمری لاک که شامل نیتروگلوکز است، به لاک خاصیت چسبندگی می‌دهد. در بیان ویژگی لاک ناخن گفتیم که باید ماندگاری خوبی داشته باشند، بخش مهمی از کیفیت لاک از لحاظ ماندگاری مربوط به قدرت و مرغوبیت مواد پلیمری آن است.

چگونه به تقلبی‌بودن لاک ناخن پی ببریم؟

می‌دانیم که این روزها ورود اجناس تقلبی به بازار و فروش آنها به‌جای اجناس باکیفیت، اعتماد شما را مخدوش کرده اما اگر راهکارهای تشخیص مواد مرغوب از طریق رویه بسته‌بندی، شکل ظاهری، برچسب محصول و نوع برند را بدانید، هرگز در دام کلاهبرداری افراد سودجو نخواهید افتاد‌.

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! این اصطلاحی است که بارها شنیده‌اید و با آن اشنا هستید. در این بازار گرانی اگر قیمت محصولی که قصد خرید آن را دارید، خلاف انتظار شما پایین است باید به کیفیت آن شک کرد.

همچنین یک لاک مرغوب و اصل توسط برندهای نامداری ساخته شده‌اند پس قطعا بسته‌بندی شکیل و جذابی خواهد داشت. اگر چنین نبود، بیخود پولتان را حیف و میل نکنید

از فروشنده در مورد ویژگی لاک ناخن و اطلاعات آن پرس‌وجو کنید. اگر فروشنده نتوانست با توضیحات خود شما را قانع کند، خرید جنس مورد نظر به صلاح شما نخواهد بود.

تاثیرات وحشتناک لاک‌های تقلبی بر سلامتی مصرف‌کننده

زیبایی مسئله مهمی است که همه در پی دستیابی به آن هستند و ناخن‌ها با لاک‌ها و طراحی‌های مختلف می‌توانند درخشندگی بالایی در جلب‌توجه داشته باشند. اما در این میان نباید از مسئله کیفیت لاک‌ها غافل شد.

خودتان بهتر می‌دانید که این محصولات مواد سمی و بالقوه خطرناکی را در مقادیر مختلف درون خود حمل می‌کنند. بنابراین؛ استفاده مکرر از آنها موجب سرطان و اختلالات هورمونی خواهد شد.

به‌عنوان مثال فرمالدهید یک ماده نگهدارنده و حساسیت‌زاست‌. تولوئن از دیگر ترکیباتی است که ترک‌خوردگی پوست، سوزش چشم و آسیب‌های کلیوی را به‌دنبال دارد. کافور نیز سبب تهوع و گیجی مصرف‌کننده می‌شود.

جمع‌بندی

واضح است که اصلی‌ترین ویژگی لاک ناخن، جنبه زیبایی‌بخشی آن است و امروزه این اکسسوری در تمام خانه‌ها وجود دارند. در نگاه اول بسیاری گمان می‌کنند که این ماده تنها در ۲ نوع شاین و مات وجود دارد.

درحالی‌که دنیای رنگی لاک‌ها وسیع‌تر از آن چیزی است که ما می‌بینیم و می‌شناسیم. به‌طوری که برخی از آنها به شرط کیفیت خوب، جنبه درمانی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک