وزش باد نسبتاً شدید و گرد و غبار از فردا تا شنبه در 9 استان


وزش باد نسبتاً شدید و گرد و غبار از فردا تا شنبه در 9 استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش و نفوذ گردوخاک در برخی استان‌ها از فردا تا شنبه ۲۷ خرداد هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور در خصوص افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک هشدار سطح زرد صادر کرد. زمان شروع این مخاطره فردا جمعه ۲۶ خرداد است و شنبه ۲۷ خرداد پایان می‌یابد.

منطقه اثر آن نیز در روز جمعه استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان و بوشهر و در روز شنبه شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان و بوشهر است.

بر این اساس در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشاگری خانم بازیگر درباره مهدی طارمی