ظرفیت نیروهای جهادی برای حفاظت از محیط زیست لازم است


ظرفیت نیروهای جهادی برای حفاظت از محیط زیست لازم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دومین جلسه هم اندیشی گروه‌های جهادی و بسیجیان در حوزه محیط زیست،با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در حفظ و ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور گفت: در حال...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دومین جلسه هم اندیشی گروه‌های جهادی و بسیجیان در حوزه محیط زیست،با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در حفظ و ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور گفت: در حال حاضر سمن‌های محیط زیستی زیادی در کشور داریم که قالب آن‌ها پای کار هستند، اما حضور نیرو‌های جهادی و بسیجی هم در این عرصه برای تحقق اهداف محیط زیستی ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه کشور ما در شاخص‌های محیط زیستی در آستانه‌ها قرار دارد، گفت: نیرو‌های جهادی می‌توانند در بحث توانمندسازی جوامع محلی و تسهیل گری کمک بزرگی به حفاظت از محیط زیست انجام دهند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتخاب استان البرز به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح پرچمداری نیرو‌های انقلابی و گروه‌های جهادی در حفاظت از محیط زیست، گفت: فعالیت استان البرز در این زمینه می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.
سلاجقه، سازمان حفاظت محیط زیست را خانه نیرو‌های جهادی و انقلابی توصیف کرد و گفت: جلسات آینده می‌بایست با حضور معاونت‌ها و دفاتر تخصصی سازمان برگزار شود تا نیرو‌های جهادی و انقلابی در جریان فعالیت ها، مسوولیت‌ها و اقدامات بخش‌های مختلف سازمان قرار گیرند.
وی همچنین خواستار دسته بندی نیرو‌های جهادی در قالب گروه‌های تخصصی و ارایه آموزش‌های لازم به آنان شد.
در این جلسه که با حضور برخی از معاونان و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در راستای بهره گیری از توان و ظرفیت‌های نیرو‌های جهادی و بسیجی برای کمک به حفظ و صیانت از محیط زیست کشور بیان کردند.
معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان برای تمرکز بر مخاطبان خاص و با هدف بهره گیری از ظرفیت نیرو‌های جبهه انقلاب و گروه‌های جهادی. پرچمداری بسیج عمومی برای حفظ محیط زیست را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز واگذار نمود همچنین در این نشست چگونگی شکل گیری و مدیریت خانه‌های محیط زیست به عنوان بستر حضور و فعالیت گروه‌های مردمی و به تعبیر مقام معظم رهبری ”حلقه‌های میانی“ تبیین شد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان