بی گناهی اسدی منجر به آزادی او شد


بی گناهی اسدی منجر به آزادی او شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وحید جلال‌زاده ضمن بررسی ابعاد مختلف بازداشت اسدالله اسدی، گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به دفاع از اتباع گرفتارِ بازداشت و حبس ظالمانه در سراسر جهان می‌داند.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود:...

بی گناهی اسدی منجر به آزادی او شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وحید جلال‌زاده ضمن بررسی ابعاد مختلف بازداشت اسدالله اسدی، گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به دفاع از اتباع گرفتارِ بازداشت و حبس ظالمانه در سراسر جهان می‌داند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: این نخستین بار نیست که کشور‌های اروپایی در چارچوب اقدامی ظالمانه و یکجانبه گرایانه، بی‎توجه به رویه‌های قضایی و کنوانسیون‌های بین المللی در مورد مصونیت دیپلمات‌ها اقدام به طراحی نقشه علیه اتباع ایرانی می‌کنند؛ در دفعات قبل هم آن‌ها به اشتباه خود پی برده و نسبت به آزادی اتباع ایرانی اقدام کردند.

جلال زاده، تصریح کرد: سرویس‌های امنیتی کشور‌های اروپایی در پی مواجهه با حوادث امنیتی در خاک این کشورها، به دنبال پیدا کردن سرنخ هستند و زمانی که از این امر ناتوان می‌مانند، متاسفانه اتباع کشور‌های مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران را دستگیر می‌کنند؛ این رویه نادرست کشور‌های اروپایی درباره اسدالله اسدی هم رخ داد.

این نماینده مجلس، ادامه داد: ناتوانی سرویس‌های امنیتی کشور‌های اروپایی در یافتن عاملان اصلی یک حادثه، سبب شد تا آن‌ها اسدالله اسدی را بدون ارائه هرگونه سندی متهم کنند؛ آن‌ها اسدی را فقط بر اساس ادعای ۲ شاهد که عضو گروهک تروریستی منافقین بودند، متهم کرده و برخلاف ادعا‌های حقوق بشری، وی را ظالمانه ۵ سال در زندان انفرادی حبس کردند؛ البته بی گناهی اسدی در نهایت ثابت شد و وی روز گذشته به کشور بازگشت.

گفتنی است : اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در وین در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته و پس از آن به بلژیک منتقل شده بود و سرانجام دیروز با میانجی‎گری عمان به تهران بازگشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی