اجرای حکم «چعب» پس از مراحل قانونی


اجرای حکم «چعب» پس از مراحل قانونی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم «چعب» پس از مراحل قانونی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر از لحظاتی قبل نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه با حضور خبرنگاران رسانه‌ها آغاز شد.

حکم «چعب» پس از مراحل قانونی به مرحله اجرا درآمد

سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: حکم «حبیب اسیود» پس از مراحل متکثر قانونی بنا به مستندات صادر و به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: اجرای این حکم مستند دیگری است که نشان می‌دهد هیچ جنایتکاری از عقوبت جنایت خود در امان نخواهد بود.

به گفته ستایشی قوه قضائیه هیچ تعارفی با جنایتکاران متعدی به حقوق ملت ندارد و زود یا دیر کسانی که دست به جنایت می‌زنند مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

توضیحاتی درباره بازداشت ۲ متهم در سازمان حفاظت از محیط زیست

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بازداشت سه مدیر در سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سه مدیر نیست؛ دو نفر متهم در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: این دو نفر اتهامشان اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع است. پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و نفر اول این پرونده جلب شده و با قرار تأمین وثیقه و صدور قرار قبولی وثیقه آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اتهام نفر دوم پولشویی و منع تصدی بیش از یک شغل بوده که پس از جلب و دلالت و صدور قرار وثیقه و قرار قبولی وثیقه آزاد است.

امکان توقیف لحظه‌ای حساب محکومان فراهم شد؟

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا امکان توقیف لحظه‌ای حساب محکومان توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه فراهم شده است یا خیر بیان کرد: این سامانه‌ها تجلی برنامه تحول و تعالی قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: این سامانه در حال گذراندن مرحله آزمایشی است و پس از اطمینان مراجع ذی‌مدخل نهایی می‌شود. سامانه هوشمند استعلامات مالی پاسخی به چالش تعیین اموال منقول و غیر منقول است که اموال محکومان در لحظه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کسر دقیقه به شما جواب می‌دهد؛ که این اتفاق عظیمی است.

تشکیل شعب ویژه برای حمایت از آمرین به معروف

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات اخیر و سوء‌قصدها به آمرین به معروف و اقدامات قوه قضائیه در این خصوص گفت: قوه قضائیه خود را موظف به اجرای قوانین و مقررات مورد بحث می‌داند.

وی ادامه داد: در دادگستری‌های سراسر کشور شعب ویژه‌ای برای این قضیه اختصاص داده شده و حسب مورد به پرونده‌های مطروحه در باب حمایت از آمرین معروف رسیدگی می‌شود.

تکمیل می شود…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!