کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن


می توانید به جای خریداری چندین رژ لب مختلف یک پالت رژ لب تهیه و از رنگ های متنوع آن نهایت استفاده را ببرید. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایا و کاربرد پالت رژ لب آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

پالت رژ لب یکی از لوازم آرایشی محبوب است که رنگ های متنوعی از رژ لب را با خود همراه دارد. خانم ها می توانند با این رنگ های متنوع کلاسیک و شیک یک آرایش حرفه ای و زیبا داشته باشید. اگر مایلید تا بیشتر با کاربرد پالت رژ لب آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه آرگا باشید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

مزایا و کاربرد پالت رژ لب

همه افراد ایجاد تنوع در سبک زندگی را دوست دارند حال این تنوع می تواند در تهیه یک پالت رژ لب باشد. با خریداری یک پالت رژ لب بدون این که هزینه زیادی پرداخت کنید چندین رژ لب متنوع خواهید داشت. به عبارتی ممکن است خانمی به رنگ رژ های مختلفی علاقمند باشد از این رو بدون این که هزینه زیادی بابت خرید چندین رژ لب پرداخت نماید با تهیه یک پالت رژ لب می تواند از رنگ های متنوع آن استفاده نماید. این مطلب به مزایا و کاربرد پالت رژ لب و همچنین روش استفاده آن می پردازد.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

پالت رژ لب

پالت رژ لب یکی از لوازم آرایشی محبوب می باشد که دارای رنگ های متنوعی از رژ لب است. با این تنوع رنگ های کلاسیک و شیک می توانید رنگ های جدیدی ایجاد کنید. از پالت رژ لب تنها افراد تنوع طلب استفاده نداشته بلکه آرایشگران حرفه ای یا خانم هایی که مایلند با خرید یک رژ لب بدون سرب صاحب چندین رنگ از رژ لب باشند نیز اقدام به خرید پالت رژ لب می نمایند.

رژ لب پالتی علیرغم داشتن رنگ های مختلف، سبب لطافت لب ها می شود و از خشکی و پوسته شدن لب نیز جلوگیری می کند. به کمک این پالت می توانید آرایش زیبایی برای چهره داشته باشید. از مهمترین مزیت های پالت رژ لب این است که می توانید آن را در سفر همراه خود داشته و نیازی نباشد که چندین رژ لب مختلف را با خود همراه کنید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

هر پالت رژ لب مجموعه ای از رژ لب ها بوده که معمولا در یک طیف رنگی هستند. این پالت دارای چندین رنگ مختلف از جمله رژ لب کرمی، مات، یا براق می باشد. بعضی از پالت های رژ لب امکان استفاده از رنگ های چند منظوره را نیز فراهم می نمایند. همچنین می توانید با ترکیب و تطبیق رنگ های مختلف پالت رژ لب، ظاهری متمایز و زیبا ایجاد کنید.

این محصول امکانات بسیاری دارد و همین امر آن را به یکی از لوازم اساسی آرایش هر بانویی تبدیل می نماید. همچنین معمولا هر پالت رژ لب دارای یک براش یا قلم موی مخصوص برای استفاده می باشد که در ادامه روش استفاده آن شرح داده می شود.

مزایای استفاده از پالت رژ لب

پالت رژ لب علیرغم همه کاربرد های یک رژ لب معمولی دارای مزیت های بسیار کاربردی هم می باشد. با همراه داشتن این محصول دیگر نیازی به حمل تعداد بسیاری رژ لب نیست. در ادامه با برخی مزایا و کاربرد پالت رژ لب آشنا می شوید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

آبرسانی

بعضی از برندهای قدیمی رژ لب، سبب کاهش رطوبت پوست لب می شوند. رژلب های امروزی با هدف حفظ حالت طبیعی لب تولید می گردند. اغلب این رژ لب های پالتی حاوی نوعی افزودنی مرطوب کننده نظیر ویتامین ای یا آلوئه ورا هستند.

زیبایی

رژ لب محصولی جادویی است. اگر رنگ رژ مناسب رنگ پوست شما انتخاب شود یا رنگی که با آن حس خوبی پیدا می کنید را انتخاب نمایید جذاب و زیباتر به نظر می رسید. حتی رژ لب می تواند سبب تقویت اعتماد به نفس شما شود.

حاوی ضد آفتاب

در ابتدای قرن بیستم طراحان مد به این نتیجه رسیدند که محافظت از پوست در مقابل آفتاب اهمیت زیادی دارد. از این رو تولید کنندگان رژ لب دست به کار شده و مواد محافظت کننده در مقابل آفتاب را به محصولات آرایشی خود اضافه نمودند. به این ترتیب با استفاده از رژ لب حاوی ضد آفتاب می توان از لب ها در برابر آفتاب، خشکی، باد و آلودگی های محیطی پیشگیری کرد.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

در ضمن از آنجا که ساختار پوست لب با دیگر بخش های بدن متفاوت می باشد رژ لب می تواند تا حد زیادی از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کند. ملانین ماده ای است که از بدن در مقابل اشعه های مضر فرا بنفش محافظت می نماید. تنها رژ لب های مات که دارای spf بیشتر از ۱۵ درصد باشند در این امر موثر می باشند.

برعکس رژ لب های براق عملکردی خلاف این امر داشته و تشعشعات مضر را به خود جذب می نمایند. گفتنی است پالت رژ لب برای سایه زدن، طراحی صورت و بدن و حتی به عنوان کانسلیر نیز کاربرد دارد.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

پالت رژ لب چه معایبی دارد؟

هر پالت رژ لبی را نمی توان همواره و همه جا با خود حمل کرد زیرا برخی از آن ها خیلی بزرگ هستند و به راحتی در کیف جا نمی شوند. بیشتر رژ لب های ارزان و بی کیفیت دارای سرب هستند. سرب به سلامتی آسیب جبران ناپذیری وارد می کند. این فلز سبب بروز حساسیت، ترک خوردن لب و پوست اطراف آن می شود.

اگر بیش از اندازه سرب در تولید رژ لب به کار رفته باشد خطر ابتلا به سرطان را تشدید می کند. رژ لب دارای فلزاتی مانند منیزیم، کروم و کادمیوم است. همه این فلزات نیز منجر به بروز بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیه می گردند. از دیگر مواد شیمیایی رژ لب بیسموت اکسی کلرید است که ضرر زیادی برای بدن داشته و یکی از مواد سرطان زا به شمار می رود. این ماده همچون فرمالدئیدها نقش نگهدارندگی رژ لب را ایفا می کند.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

چه کسانی می توانند از پالت رژ لب استفاده کنند؟

با توجه به این که پالت رژ لب تنوع زیادی از رنگ های کلاسیک و شیک را با خود همراه دارد می توان به کمک آن ها رنگ های جدید خلق نمود. این محصول بسیار کاربردی تنها خاص افراد تنوع طلب نبوده و آرایشگران حرفه ای یا خانم هایی که مایلند با پرداخت مبلغی صاحب چندین رنگ رژ لب شوند می توانند از این محصول بی نظیر استفاده کنند.

روش استفاده از پالت رژ لب

اکثر پالت های رژ لب دارای یک قلم مو یا براش مخصوص، فرچه یا اپلیکاتور لب می باشند. هنگامی که می خواهید از پالت رژ لب استفاده کنید اول رنگ مورد نظر را انتخاب نموده بعد با قلم مو رنگ را از روی پالت برداشته و از مرکز لب بالایی شروع و به سمت گوشه های لب بالایی بروید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

سپس قلم مو را روی لب پایین قرار داده و به گوشه های پایین بکشید. با این کار رنگ جذاب و یکدستی به لب ها می بخشید. ضمنا همانطور که پیشتر اشاره شد می توانید از رژ لب پالتی برای سایه زدن، طراحی صورت و بدن و حتی به عنوان کانسیلر نیز استفاده کنید.

پالت رژ لب از نظر رنگ انواع مختلفی داشته و مدل ۱۲ تایی آن برای کارهای گریم و آرایش حرفه ای قابل استفاده است. این محصول حاوی رنگ های مات و براق است که می توان از آن استفاده های مختلفی داشت. شایان ذکر است پالت رژ لب در سایز مختلفی نیز وجود دارد.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

این محصول در کیف دستی یا کیف لوازم آرایشی سایز متوسط جای می گیرند. بعضی از این پالت ها به مینی پالت رژ لب مشهور بوده و رنگ کمتری را شامل می شوند. به این ترتیب فضای کمتری اشغال می کنند. از این رو مینی پالت های رژ لب را می توان در کیف کوچک نیز قرار داد. این محصولات محبوبیت بالایی بین خانم ها دارند.

اگر برای شما جای سوال است که چطور دو رنگ از پالت رژ لب را مخلوط کنید در پاسخ باید گفت هر رنگی که مدنظر شماست از قرمز جگری تا مرجانی را می توانید ترکیب نمایید. برای شروع براش را بردارید و رنگی را انتخاب و به پشت دست بکشید. بعد رنگ دیگری را روی رنگ قبلی بکشید. دو رنگ را ترکیب تا رنگی که مدنظرتان است ایجاد شود.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

آیا می توان از پالت رژ لب به عنوان کانسیلر استفاده کرد؟

اگر شنیده اید که می توان از رژ لب به عنوان کانسیلر زیر چشم نیز استفاده کرد باید گفت این موضوع صحت دارد. به این ترتیب در پاسخ این سوال که آیا می توان از پالت رژ لب به عنوان کانسیلر نیز بهره برد باید گفت یکی از کاربرد های این محصول، کانسلیر می باشد.

البته این کار راحت نبوده و برای اجرای آن به تلاش بسیار نیاز است. نخستین گام این است که سایه مناسب رنگ پوست را انتخاب که معمولا برای پوست های روشن هلویی و صورتی مناسب است و برای پوست تیره و برنزه رنگ نارنجی یا قرمز روشن مناسب می باشد.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

مقداری از رژ لب را با براش یا انگشت روی پوست بکشید. بعد صبر کنید یک دقیقه ای بگذرد. سپس به کمک یک اسفنج آن را روی پوست پخش و مالش دهید. به کمک رژ لب قرمز مایل به کرم، سیاهی های زیر چشم پوشیده می شوند. با اجرای این ترفند به کانسیلر چندان نیازی نخواهد بود.

ضمنا دقت کنید این ترفند با فرمولاسیون های اولیه بهتر عمل می کند. به این ترتیب از رژ لب های براق به عنوان کانسیلر استفاده نکنید و رژ لب های کرمی یا مات را انتخاب نمایید. این کار سبب شده ترکیبی یکپارچه و یکدست تر به دست آید.

نحوه انتخاب بهترین رنگ رژ لب

بیشتر خانم ها در کیف آرایشی خود چندین رژ لب دارند که همیشه از آن استفاده می نمایند. به جز آن ها چندین رژ لب نیز هست که اصلا از آن ها استفاده ای نمی شود. این مشکل زمانی روی می دهد که رژ لبی را خریداری می کنند که هنگام استفاده حس خوبی پیدا نمی کنند.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

البته این چالش زمانی روی می دهد که رنگ رژ لب با پوست فرد همخوانی ندارد. از این رو قصد داریم به شما نحوه انتخاب بهترین رنگ رژ لب را گفته تا با این مشکل مواجه نشوید.

اصل اساسی در انتخاب رنگ رژ لب این است که رنگ پوست خود را تشخیص دهید. پوست همه افراد دارای ته رنگ زرد یا صورتی می باشد. هنگامی که در تلاش برای انتخاب رنگ رژ لب بوده دانستن ته رنگ پوست صورت اهمیت زیادی دارد. از این رو به رگ های مچ دست دقت کنید اگر آبی رنگ هستند یعنی پوست شما ته رنگ صورتی دارد.

اگر رگ ها سبز به نظر می رسند یعنی ته رنگ پوست تان زرد است و اگر رگ ها آبی و سبز به نظر می رسند خوش شانس بوده زیرا ته رنگ پوست صورت تان خنثی است. موقع انتخاب رژ لب روی رنگ های مشابه با ته رنگ پوست خود تمرکز نمایید. برای ته رنگ زرد رنگ های گرم تر مانند قرمز و ته رنگ صورتی رنگ های آبی یا بنفش را انتخاب کنید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

جهت ساده تر شدن این روند، می توانید رنگ هایی را استفاده که معمولا با رنگ های پوستی مانند زیتونی، روشن و سبزه همخوانی داشته باشند. به طور کلی رنگ پوست زیتونی جزو رنگ های خنثی محسوب می شود از این رو کار ساده می شود رنگ های نود، صورتی، نارنجی و قرمز مناسب پوست شما خواهد بود.

برای پوست های روشن قرمز تند یا دیگر رنگ های تیره بسیار فوق العاده به نظر می رسند. بهتر است از رنگ های روشن با ته رنگ زرد خودداری نمایید. در مورد رنگ پوست تیره رژ لب با رنگ های خرمایی، قرمز توت فرنگی و نارنجی مناسب می باشند. رنگ های تیره روی این پوست خیلی جذاب به نظر می رسند.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

بهتر است رنگ های روشن انتخاب نکنید زیرا سبب شده خسته کننده به نظر برسید. در نهایت مهم این است که شما چه رنگی را دوست دارید و کدام رنگ به شما حس خوبی می دهد. اگر پوست روشن داشته و به رنگ های روشن علاقمند هستید حتما از آن ها بهره بگیرید. این موضوع کاملا سلیقه ای است.

سخن پایانی

پالت رژ لب جزو لوازم آرایشی است که حضور آن در کیف آرایش شما ضروری به نظر می رسد. توصیه می شود پیش از خرید پالت رژ لب ابتدا رنگ های آن را روی مچ دست تست نمایید. به کمک پالت رژ لب می توانید چندین رنگ و محصول را در کنار هم با قیمتی مناسب داشته باشید.

کاربرد پالت رژ لب و نگاهی به نحوه استفاده و مزایا و معایب آن

مهمترین مزیت و کاربرد پالت رژ لب همین است که به کمک آن می توانید به چندین محصول دسترسی یابید. این محصول معمولا در ۱۲ رنگ زیبا و متنوع تولید شده که به همراه قلم مو یا براش ارائه می شود. تنوع رنگی پالت رژ لب قابلیت های آرایشی را افزایش می دهد و این امکان را می دهد که رنگ دلخواه تان را برای رژ ردن انتخاب نمایید.

همچنین استفاده از رژ لب پالتی این امکان را فراهم نموده که رنگ ها را با یکدیگر ترکیب و پوشش خیلی عالی ایجاد کنید. حتی این مدل رژ لب به عنوان گریم برای زیر ساز رژ نیز بسیار مناسب و قابل استفاده است. در ضمن برای آشنایی با کاربرد و مزایای رژ لب حرارتی و انتخاب رژ لب مناسب هر فصل روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق