فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟


شستشوی معکوس مو با فواید بسیار زیادی برای موها به ویژه موهای چرب همراه است. این روش مراقبتی می تواند طراوت و شادابی موهای شما را برای مدت بیشتری در مقایسه با شستشوی معمولی حفظ کند. مراقبت از موها و نحوه نگهداری از آن ها در افراد مختلف متفاوت است و این مهم به نوع مو، بافت و نیازهای افراد بستگی دارد. شستن مو یکی از روش های معمول مراقبت از مو می باشد. منظور از شستشو، شامپو زدن به پوست سر و مو با هدف تهویه ساقه مو می باشد. اگرچه این روش موهای شما را بسیار تمیز می کند، اما بعد از مدتی به موها حالتی بی روح می بخشد. به ویژه زمانی که موهای چربی دارید. شما می توانید با یک تغییر ساده در شستن موهای خود، به روند مراقبت از موها بهبود بخشید. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با روش شستشوی معکوس مو و فواید آن بیشتر آشنا شویم. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هنگامی که به مراقبت از موهای خود فکر می کنید، شستن مو نخستین چیزی است که به ذهن خطور می کند. هرکدام از ما چه عاشق زیبایی باشیم و چه نباشیم، سال های سال است که با هم به مراسم اولیه پاکسازی پوست سر وفادار مانده ایم. همه ما معمولا بعد از شستشوی موها با شامپو از نرم کننده استفاده می کنیم. البته باید اعتراف کنیم که همه ما به نوعی با این روش سازگار بوده ایم. با این حال اگر به شما بگوییم که وارونه شستن موها چه فوایدی برای مو دارد، چه می شود؟

توصیه می کنیم که حتما شستشوی معکوس موها را امتحان کنید و از فواید حیرات انگیز آن شگفت زده شوید. در حقیقت فواید شستن موها با این روش بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با روش شستشوی معکوس مو و فواید آن برای موها بیشتر آشنا شویم.

منظور از شستشوی معکوس مو چیست؟

استفاده از نرم کننده ها یکی از بخش های مهم مراقبت از مو می باشند. زیرا موجب آبرسانی و تغذیه موها می شوند و به حفظ رطوبت در میان موها کمک می کنند. مهم تر از همه این که نرم کننده ها ساقه مو را پوشانده و حفظ می کنند. هم چنین از آن ها در برابر آلاینده های آسیب رسان و انواع مواد شیمیایی محافظت می کنند. هنگامی که از نرم کننده استفاده می کنید، موهای شما در برابر مواد شیمیایی سخت موجود در شامپو محافظت می شود. به این دلیل که شامپو امکان نفوذ به موهای پوشیده شده توسط نرم کننده را ندارد. بنابراین به حفظ رطوبت و چربی طبیعی مو کمک می شود.

شما به کمک تکنیک شستشوی معکوس مو از یک روش پاک کننده مغذی و ملایم بر روی موهای خود استفاده می کنید. این کار به تدریج موهای شما را نرم و خوش حالت می کند. هم چنین این روش از ایجاد موخوره و آسیب دیدگی موها جلوگیری می کند. شما می توانید در روش شستشوی معکوس از ماسک های مو نیز استفاده کنید.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟

شستشوی معکوس مو چگونه انجام می شود؟

اگرچه در نگاه اول نام این روش مقداری پیچیده به نظر می رسد، اما انجام آن بسیار ساده بوده و در مراحل زیر خلاصه می شود:

  • ابتدا موهای خود را به طور کامل خیس کنید.
  • نرم کننده را بر روی تمام طول موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳ الی ۵ دقیقه بر روی موها بماند. به منظور جلوگیری از چربی موها، برای پوست سر و ریشه از نرم کننده یا ماسک مو استفاده نکنید.
  • موهای خود را به آرامی بشویید و از مالش آن ها جدا خودداری کنید. اجازه دهید لایه محافظتی نرم کننده بر روی موها باقی بماند.
  • اگر انتهای موهای شما خشک و زبر است، نرم کننده بیشتری را به انتهای مو بمالید و به جای شستشوی کامل، تنها مقداری آب بر روی آن بپاشید. به عبارت دیگر نوک موهای خود را کمتر از سایر قسمت های مو آبکشی کنید.
  • اکنون مقدار کمی شامپو بردارید و موهای خود را بشویید.
  • یک بار دیگر از نرم کننده استفاده کنید و سپس مجددا شامپو بزنید.
  • در پایان از یک سرم مو استفاده کرده و اجازه دهید موهای شما به آرامی و به حالت طبیعی خشک شوند.

توصیه می کنیم به مدت یک ماه هفته ای یک بار از روش شستشوی معکوس استفاده کنید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن باشید.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟

شستشوی معکوس مو پیش از پاکسازی پوست سر با تقویت و ترمیم فولیکول های مو به بهبود سلامت و آبرسانی مو کمک می کند. این روش با مزایای بسیاری همراه است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • به درمان مشکلات ریزش مو کمک می کند (شستشوی معکوس مو یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ریزش مو می باشد)
  • بافت موهای صاف و کدر را بهبود می بخشد.
  • بدون صاف به نظر رسیدن موها موجب تغذیه بهتر موها می شود.
  • میزان شامپوی مورد نیاز را کاهش می دهد.
  • موها را براق، پررنگ و حجیم می کند.
  • از چرب شدن موها و ایجاد موخوره جلوگیری می کند.
  • از گرفتگی منافذ پوست و تجمع پوست سر جلوگیری می کند.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟

تکنیک شستشوی معکوس مو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر روش شستشوی معکوس به شیوه صحیح و اصولی انجام شود، بدون در نظر گرفتن طول و بافت مو، می تواند برای انواع مو مفید باشد. معمولا این روش برای کسانی که موهای نازک، کدر، کم حجم و بی روح دارند، توصیه می شود. چرا که از سنگین شدن نرم کننده مو جلوگیری می کند.

البته شستشوی معکوس برای افرادی که پوست سرشان چرب است، نیز می تواند مفید باشد. زیرا نرم کننده ها می توانند در تشدید این مشکل نقش مهمی داشته باشند. اغلب افرادی که از نرم کننده ها استفاده نمی کنند و با این حال نگران خشکی و وز بودن انتهای موهای خود می باشند، می توانند با استفاده از شستشوی معکوس، مشکلات موهای خود را بهبود بخشند.

افرادی که موهایی خشک و ضخیم دارند می توانند از شتشوی معکوس مو برای بهبود بافت موهای خود استفاده کنند.

به طور کلی این روش برای انواع موها مناسب است؛ چرا که بر ویژگی های عمومی مو تأثیر می گذارد و تنها بر یک مشکل خاص متمرکز نیست. به همین خاطر به سلامت کلی موها بسیار کمک می کند.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟

نرم کننده های مناسب برای شستشوی معکوس مو کدامند؟

به طور معمول همه ما از نرم کننده هایی استفاده می کنیم که توسط کارخانه تولید و روانه بازار می شوند. این نرم کننده ها تنوع بسیار زیادی دارند و تحت برندهای مختلفی به فروش می رسند. البته علاوه بر این نرم کننده ها، نرم کننده های دیگری نیز وجود دارند که کاملا طبیعی بوده و به خوبی می توانند مشکلات مو را برطرف کنند. به طور کلی طیف گسترده ای از نرم کننده ها در بازار وجود دارند که ترکیبات هرکدام از آن ها با توجه به مشکلات موی شما متفاوت می باشد. در ادامه به دو نوع از این نرم کننده ها اشاره می کنیم:

نرم کننده های تجاری

متداول ترین نوع نرم کننده همان نرم کننده های موجود در فروشگاه است که برای شستشوی معکوس مو می توانید از آن ها بهره مند شوید. در واقع بسیاری از افراد از مدت ها قبل از این نرم کننده ها به عنوان بخشی از برنامه شستشوی مو استفاده می کنند. با این حال این قبیل نرم کننده ها برای افرادی که موهای آن ها از قبل سالم بوده، مناسب هستند. اما افرادی که از مشکلاتی مانند موخوره و خشکی مو رنج می برند، بهتر است از گزینه های دیگری مانند ماسک های خانگی یا نرم کننده های طبیعی مو بهره مند شوند.

باید خاطر نشان ساخت که اکثر نرم کننده های تجاری حاوی مواد شیمیایی مانند پاربن ها، سولفات ها، پروپیلن گلیکول و سایر مواد سازنده ای هستند که می توانند ماندگاری محصول را افزایش دهند. هم چنین احتمال دارد برخی از آن ها دارای نمک و سدیم به عنوان عوامل ضخیم کننده مو باشند که باعث تحریک پوست سر و مو می شوند. به همین خاطر هنگام انتخاب نرم کننده های موجود در بازار بهتر است محصولی را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی اندکی باشد. هم چنین بهتر است از نرم کننده های طبیعی حاوی روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا استفاده کنید.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟ و چطور آن را انجام دهیم؟

نرم کننده های طبیعی

در بسیاری موارد توصیه می شود پیش از شستشوی موهای خود از روغن های طبیعی برای حالت دادن به آن ها استفاده کنید. زیرا چرب شدن مو به تغذیه موها و مرطوب شدن آن ها کمک می کند و در عین حال باعث آرامش فرد نیز خواهد شد. با این حال در زمان استفاده از نرم کننده طبیعی مو بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. می توانید از روغن های طبیعی به عنوان یک نرم کننده نرمال استفاده کنید. به این صورت که ابتدا موهای خود را با آب به خوبی بشویید و سپس از روغن های طبیعی در طول موها استفاده کنید. در ادامه موهای خود را به کمک یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

۲. می توانید از روغن های طبیعی به عنوان ماسک نرم کننده مو نیز استفاده کنید. با توجه به نوع موها و طول آن ها ممکن است به یک قاشق چای خوری تا چند قاشق غذاخوری روغن نیاز داشته باشید. با این حال بسته به نوع موی خود می توانید یکی از روغن های زیر را مورد استفاده قرار دهید:

اگر موهای خشک دارید: روغن آرگان، روغن کنجد، روغن بادام، روغن باباسو، روغن آووکادو

اگر موهای چرب دارید: روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان، روغن زیتون

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو