دریافت روزانه بیش از 100هزار خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک


دریافت روزانه بیش از 100هزار خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر وارد پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه می‌شوند و بیش از ۱۰۰ هزار خدمت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تیرماه سال گذشته و دیدار مقامات عالی قضائی با رهبر معظم انقلاب ایشان سند تحول قضائی را یکی از مترقی‌ترین اسناد تحول خواندند و بر اجرای آن تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز بارها بر اجرای سند تحول قضائی و ضرورت اجرای آن تاکید کرده است. در سند تحول قضائی که مورد توجه ویژه همگان قرار دارد بر سه اصل اقدامات فناورانه و هوش مصنوعی، بهره گیری از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات آسان و ارزان استوار است. همچنین یکپارچه سازی حداکثری سامانه‌ها با ایجاد میز کار یکپارچه قوه قضائیه یکی از تأکیدات سند تحول قضائی است.

با همین هدف و برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم پنجره واحد الکترونیک خدمات قضائی ایجاد شده است و در آن خدمات گوناگون و پرکاربرد ارائه می‌شود. خدماتی که بر سه محور بهره گیری از فناوری‌های نوین، ارائه خدمات آسان و ارزان قضائی و هوش مصنوعی بنیان نهاده شده است.

در حال حاضر ۲۸ خدمت بلاغ الکترونیک قضائی، سامانه آگهی قضائی، اطلاع رسانی پرونده، سامانه ثنا، گواهی عدم سو پیشینه، نوبت دهی قضائی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضائی، درخواست‌های من، قراردادهای وکالت من، نظرسنجی من، سوابق محکومیت‌های مالی، درگاه پرداخت اینترنتی هزینه‌ها، فهرست واحدهای قضائی، فهرست دفاتر خدمات قضائی، استعلام مدارک قضائی، استعلام ضعیت وکیل، استعلام وضعیت کارشناس، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه خدمات، آموزش سامانه‌ها، جلسات مجازی، دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری، سامانه سامع و سامانه ثبت من در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی ارائه می‌شود و قرار است خدمت پر تراکنش لایحه در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قضائی و تهیه یک درگاه یکپارچه جهت دریافت خدمات الکترونیک قضائی ارزان و آسان راه اندازی شده است گفت: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند از خدماتی که قوه قضائیه ارائه می‌دهد استفاده کنند. در حال حاضر ۲۸ خدمت الکترونیکی در این پنجره واحد قرار دارد. جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش هزینه‌های آنان و دسترسی ارزان و سریع مردم به خدمات قضائی از مزیت‌های این خدمت است.

محمد کاظمی فرد با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از پنجره واحد الکترونیک قوه قضائیه گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر وارد پنجره واحد الکترونیک قوه قضائیه می‌شوند و بیش از ۱۰۰ هزار خدمت دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه به زودی خدمت پر تراکنش لایحه در پنجره واحد خدمات الکترونیک قوه قضائی قرار می‌گیرد گفت: این خدمت یکی از خدمات پرتراکنش قوه قضائیه است و تأثیر مهمی در ارائه خدمات در این پنجره ایجاد می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های مردم، تسریع فرایند دادرسی، صرفه جویی در وقت و زمان و خدمت به مردم ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا