ایران‌هراسی از سوی اسراییل هم‌زمان با سفر رئیسی به سوریه


به گزارش شفاف، روزنامه تایمز آو اسراییل نوشت،‌ یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به یونان سفر و با نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان دیدار کرده است، هم‌زمان با سفر دو روزه سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه گفت که رژیم...

ایران‌هراسی از سوی اسراییل هم‌زمان با سفر رئیسی به سوریه

به گزارش شفاف، روزنامه تایمز آو اسراییل نوشت،‌ یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به یونان سفر و با نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان دیدار کرده است، هم‌زمان با سفر دو روزه سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه گفت که رژیم اسراییل مانع تلاش‌های ایران برای استقرار نظامی در سوریه یا ایجاد گذرگاهی برای انتقال تسلیحات پیشرفته به لبنان خواهد شد.

ادعای تلاش ایران برای استقرار نظامی مستقل در سوریه در حالی مطرح می‌‎شود که ایران با دعوت دولت قانونی سوریه در دوران جنگ‌های داخلی و فعالیت نیروهای تروریستی در آن، مستشاران نظامی خود را به این کشور فرستاد و بارها بر حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، از جمله سوریه تاکید کرده است.

بنابر گزارش تایمز آو اسراییل، گالانت مدعی شد که «ایران در مدت شش ماه گذشته، به طور هفتگی با هواپیما سلاح به سوریه فرستاده است تا برای فعالیت‌های تروریستی استفاده شود.»

این روزنامه در ادامه نوشت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، به وزیر دفاع یونان گفت: اشتباه نکنید. ایران به یک بمب اتمی راضی نخواهد شد. ایران تا کنون توانسته است مواد[شکافت‌پذیر] غنی‌شده تا ۲۰ و ۶۰ درصد را برای تولید پنج بمب به دست بیاورد. پیشرفت ایران و غنی‌سازی تا ۹۰ درصد اشتباه بزرگی از سوی ایران خواهد بود و می‌تواند دامن‌گیر کل منطقه شود.

رژیم صهیونیستی که تا کنون در فرصت‌های مختلفی سعی داشته است جامعه بین‌المللی را متقاعد کند که ایران در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کند، خود تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه است.

ادعای رژیم صهیونیستی و برخی متحدان غربی آن مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا کنون در تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید نشده است.

مقامات رسمی ایران نیز ضمن تاکید بر حق برخورداری ایران از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

علاوه بر این، شبکه آی‌۲۴ نیز گزارش داد که گالانت در ادامه اظهارات ضدایرانی خود در یونان، با مطرح کردن ادعایی علیه سپاه پاسداران مبنی بر به کار گرفتن عواملی در خاک یونان برای اقدام علیه اهداف اسراییلی، گفت که این تنها حمله‌ای نبوده است که با همکاری یونان و رژیم اسراییل از آن جلوگیری شده است.

دستگاه دیپلماسی ایران در موارد دیگری از تکرار این ادعا از سوی رژیم صهیونیستی علیه ایران، با اشاره به سابقه طولانی رژیم آپارتاید صهیونیستی در طراحی و اجرای اقدامات تروریستی و فتنه‌انگیز و نیز نقش آن در ترویج ایران‌هراسی در منطقه، آن را تکذیب کرده و هدف از مطرح شدن ادعاهایی از این دست را ایجاد اخلال در روابط ایران با کشورهای همسایه و کشورهای دوست تلقی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول