دو روز تا تاجگذاری چارلز؛ کارمندان فرودگاه هیترو لندن اعتصاب کردند


به گزارش شفاف به نقل از گاردین، کارکنان معترض که عضو بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس و ایرلند موسوم به یونایت هستند، قصد دارند تا نهم و دهم ماه مه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) و ۲۵ تا ۲۷ مه (۴ تا ۶ خرداد) دست از کار بکشند. این درحالیست که دو روز دیگر...

دو روز تا تاجگذاری چارلز؛ کارمندان فرودگاه هیترو لندن اعتصاب کردند

به گزارش شفاف به نقل از گاردین، کارکنان معترض که عضو بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس و ایرلند موسوم به یونایت هستند، قصد دارند تا نهم و دهم ماه مه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) و ۲۵ تا ۲۷ مه (۴ تا ۶ خرداد) دست از کار بکشند.

این درحالیست که دو روز دیگر مراسم تاج‌گذاری پادشاه انگلیس برگزار می‌شود و تعدادی از مهمانان و مقامات بلند پایه خارجی قرار است از طریق همین فرودگاه وارد کشور شوند.

مقامات فرودگاه هیترو درباره اخلال در برنامه پرواز مسافران طی روزهای آینده هشدار داده‌اند. برهمین اساس به مسافران توصیه شده که زودتر از ۲ ساعت برای پروازهای کوتاه مدت و ۳ ساعت برای بلند مدت در فرودگاه حاضر نشود و بیش از دو ساک دستی با خود حمل نکنند. با این حال یک سخنگوی فرودگاه درباره تراکم جمعیت مسافران و ازدحام در سالن فرودگاه، در ایام برگزاری اعتصاب هشدار داده است.

طبق گزارش‌ها یک هزار و ۴۰۰ مامور امنیتی فرودگاه هیترو در این حرکت اعتراضی شرکت کرده‌اند. آن‌ها در ایام تعطیلات عید پاک نیز بمدت ۱۰ روز دست از کار کشیدند. وین کینگ سخنگوی اتحادیه یونایت گفت که این اعتصاب "نتیجه مستقیم مخالفت سرسختانه هیترو از ارائه پیشنهادی است که انتظارات اعضای ما را برآورده کند".

وی افزود: اعضای ما بطور واضح اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش دائمی دستمزدهای خود هستند و پرداخت ناچیز فشار مالی آن‌ها را کاهش نخواهد داد.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات هیترو ماه گذشته برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان و پرداخت یک هزار و ۱۵۰ پوند پاداش، اعلام آمادگی کردند اما معترضان با توجه به جهش نرخ تورم، رکود اقتصادی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها خواهان پیشنهاد مناسب‌تری هستند.

طی روزهای گذشته نیز پرستاران، پزشکان، خدمه آمبولانس و کارکنان شبکه ریلی در مقاطع مختلف دست از کشیدند تا اعتراض خود را به وضع موجود اعلام کنند. بر اساس گزارش‌ها، ۲۷۵ تن از کارکنان فرودگاه ادینبرو هم قصد دارند تا از طریق برگزاری اعتصاب، سفرهای تابستانی هزاران تن از مسافران را مختل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟