باد و باران و گردوخاک شمال و شرق اصفهان را فرامی‌گیرد


باد و باران و گردوخاک شمال و شرق اصفهان را فرامی‌گیرد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش‌ رگبارهای بهاری و وقوع باد و خیزش گردوخاک در مناطق نیمه شمالی و شرقی استان طی دو روز پیش‌رو خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های پراکنده بهاری شبانه روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارندگی از کبوتر آباد با ۷.۶، کوهپایه ۲.۷، دهق ۲.۵، گلپایگان و چادگان ۱.۵ و سمیرم هفت دهم میلیمتر گزارش شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز در مناطق شرقی استان بویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی بدلیل گذر امواج از تراز میانی جو تا اوایل هفته پیش رو در استان ادامه دارد، گفت: از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده نیز احتمال وقوع باد شدید و توفان لحظه‌ای دور از انتظار نیست که در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

معتمدی با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی درباره ناپایداری‌های محلی هشدار زرد صادر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه درباره فعالیت سامانه بارشی و وقوع ناپایداری‌های محلی در روزهای شنبه و یکشنبه ۹ و ۱۰ اردیبهشت هشدار سطح زرد صادر دارد.

بر اساس این اطلاعیه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت مناطق نیمه شمال و شرق استان را طی روزهای شنبه و یکشنبه فرا می‌گیرد.

هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه افزوده است که ناپایداری‌های بهاره طی این مدت بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رخ خواهد داد.

فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه در مناطق نیمه شمالی استان از جمله کاشان، خوانسار، گلپایگان، میمه، نطنز، اردستان، مهاباد، بادرود، خور و بیابانک و چوپانان پیش‌بینی شده و روز یکشنبه در خور و بیابانک و چوپانان در شرق استان ادامه می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به احتمال بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان طی این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و دستگاه‌های متولی نسبت پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها برای کاهش خسارات احتمالی اقدام کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر