اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست


یکی از علل پیری زودرس و بروز چین و چروک روی پوست صورت عدم رعایت اصول خشک کردن صورت می باشد. با این مطلب همراه باشید تا شیوه صحیح این کار را فرا بگیرید.

پوست صورت انسان به علت حساسیت زیاد خود همواره به مراقبت بیشتری نسبت به سایر بدن دارد. برخی عادات نادرست در شستن و خشک کردن صورت سبب آسیب و خشکی آن می شود. در این مطلب با اصول خشک کردن صورت آشنا می شوید.

آشنایی با اصول خشک کردن صورت

پوست صورت به علت نقشی که در زیبایی چهره انسان دارد و همچنین به دلیل آسیب پذیری زیاد خود همواره نسبت به سایر نقاط بدن به مراقبت بیشتری نیاز دارد. باید دانست که برخی عادات نادرست در شستن و خشک کردن صورت می تواند به پوست این ناحیه آسیب رسانده و سبب خشکی آن شود.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

در حالی که با دانستن اصول خشک کردن صورت می توان از خشکی و آسیب پوستی آن جلوگیری کرد. عموما موثرترین شیوه در تمیز کردن پوست صورت به کار بردن لوسیون پاک کننده برای پاک کردن رنگ و روغن آرایشی و در ادامه شستن ملایم صورت با آب و صابون برای رفع باقی مانده های روغنی کرم یا لوسیون و مواد محلول در آب می باشد.

اگر پوست زیاد چرب باشد کرم یا لوسیون تمیز کننده به تنهایی قادر نیست تمام چربی پوست را از بین ببرد. اگر پوست زیاد خشک باشد، شستشوی فراوان با آب و صابون سبب شده چربی و رطوبت بیشتری از بین برود. از این رو بهتر است کرم یا لوسیون تمیز کنده و آب و صابون به تناوب مورد استفاده قرار گیرد.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

شستشوی صورت با آب فقط برای پاک کردن کثیفی های چسبنده به صورت کمک نخواهد کرد. بهترین روش تمیز کردن صورت استفاده از آب و صابون می باشد. بایستی روزی دو مرتبه صورت را با آب و صابون شستشو داد. البته این کار نباید بیشتر از دو دقیقه طول بکشد. در ضمن نوع صابون را با توجه به نوع پوست خود و مشورت پزشک انتخاب نمایید.

استفاده از صابون برای شستن صورت یکی از اقدامات بهداشتی مراقبتی برای حفظ سلامت و شادابی پوست این ناحیه به شمار می رود. ولی اگر همین کار به شکل غیر اصولی انجام شود سبب گسترش جوش، آکنه، ضایعات عفونی در صورت می شود.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

نکات مهم برای شستشو و خشک کردن صورت

  • به طور معمول شستشوی صورت یک یا دو مرتبه در روز کافی است و اگر بیشتر از این تکرار شود سبب ناراحتی پوست و تولید چربی بیشتر پوستی می شود. در روزهایی که صورت فاقد آرایش است یا ضد آفتاب استفاده نکرده اید، نیازی نیست که از تمیز کننده ها برای صورت استفاده شود و کافی است صورت را با آب ولرم بشویید.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

  • باید دانست که آب گرم سبب باز شدن منافذ پوستی شده و آب سرد این منافذ را می بندد. اگرچه استفاده از آب گرم حس خوبی به همراه دارد ولی سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست و خشکی بیش از اندازه آن می شود. آب ولرم بهترین گزینه برای تمیزی پوست و شستشوی صورت می باشد.
  • در ضمن پاک کردن بیش از حد صورت با آب و صابون یا سایر حلال ها ممکن است سبب اختلال در عملکرد طبیعی پوست به عنوان سد محافظتی شود. همچنین باعث قرمزی و خشکی پوست گردد.
  • استفاده از محصولات بهداشتی دارای عطر و مواد نگهدارنده مصنوعی ممنوع است.
  • سدیم لوریل سولفات که در اکثر شوینده های صورت وجود دارد یکی از علل شایع واکنش های حساسیت زا می باشد. از این رو قبل از خرید به برچسب ها دقت نمایید.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

  • بعد از شستشوی صورت، آن را با حوله خشک نمایید. اصول خشک کردن به این شکل است که نباید حوله را به صورت بکشید بلکه تنها حوله با پوست صورت تماس یابد و به آرامی روی نقاط مختلف صورت بفشارید.
  • هنگام خشک کردن نیز دقت کنید که در صورت کشیده شدن حوله روی پوست، اگر دارای جوش باشد میکروب ها و عوامل بیماری زا را به کل صورت پخش می کنیم که سبب شده جوش ها بیشتر شوند.
  • باید بدانید یکی از علل پیری زودرس و بروز چین و چروک و خشونت پوستی، خشک نمودن صورت با حوله به روشی خشن است. بعد از خشک کردن صورت بهتر است از یک کرم مرطوب کننده استفاده تا رطوبت پوست حفظ شود.

اصول خشک کردن صورت برای حفظ سلامت و شادابی پوست

  • می توانید برای تمیز کردن مواد آرایشی پوست از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کند یا آب و صابون بهره بگیرید. اگر صابون استفاده شد بعد از استفاده سی ثانیه صبر و بعد سه بار صورت با آب گرم بشویید و در نهایت با حوله به آرامی خشک کرده و یک مرطوب کننده بزنید.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با روش اصولی شستن صورت و عوارض شستن بیش از حد صورت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها