طرح های شرکت های ایرانی برای توسعه تجارت بین المللی و لجستیکی با روسیه


طرح های شرکت های ایرانی برای توسعه تجارت بین المللی و لجستیکی با روسیه

داوود دانش‌جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک به سوالی درباره طرح های شرکت های ایرانی برای توسعه تجارت بین المللی و لجستیکی با روسیه پاسخ داد.

خبرنگار ما از وی پرسید: شرکت های ایرانی چه پروژه ها/راه حل های در زمینه حمل و نقل برای توسعه تجارت بین المللی و لجستیکی به فدراسیون روسیه پیشنهاد می کنند؟
داوود دانش‌جعفری پاسخ داد: در نمایشگاه transrussia دیدیم که در سخنرانی ها حول محور مسیرهای جدید حمل و نقل برای روسیه اکثر پیشنهادهای ارائه شده بر نقش کلیدی حمل و نقل در ایران تکیه می کردند، در واقع روسیه اگر بخواهد مبادلات اقتصادی خود را از طریق خلیج فارس با دنیای خارج برقرار کند، ظرفیت های حمل و نقل ایران در صدر این فرصت ها هست. اما چون در گذشته روابط اقتصادی ایران و روسیه محدود بوده، طبعا ظرفیت های حمل و نقلی نیز در همان حد بوده اند. اگر امروزه ما بخواهیم که روابط حمل و نقل روسیه و ایران را در حد 20 میلیون تن افزایش بدهیم، شاید ظرفیت های موجود که پاسخگوی 1 تا 1.5 میلیون تن هست باید خیلی افزایش پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیاز جدید باشد. به نظر می رسد که متناسب با افزایش مبادلات تجاری، ظرفیت های حمل و نقلی نیز چه از طرف روسیه و چه از طرف ایران در حال افزایش خواهد بود. بخشی از ظرفیت های حمل و نقل روسیه در حال حاضر فعال هست در خاک روسیه و کشورهای آسیای میانه نیز می توانند تغییر مسیر بدهند و از طریق ایران فعال شوند. مثلا یکی از نیازهای روسیه توسعه حمل و نقل تره بار و میوه است که بتواند از مسیر ایران عبور کند، لازمه اینکار در صورتی که قرار باشد از مسیر ریلی انجام شود، اینست که واگن های مجهز به یخچال توسعه یابد.

ـ در این زمینه کاری انجام شده است؟

ـ بله، در حال حاضر هم در حال انجام است.

ـ آیا رشدی در این زمینه داشته‌ایم؟

ـ بسیار زیاد، شاید در سال گذشته 30 درصد ظرفیت حمل و نقل در این حوزه افزایش پیدا کرده است.
متن کامل مصاحبه اسپوتنیک با داوود دانش‌جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران به زودی به اطلاع شما خواهد رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو