رمضان ماه رهایی شیعیان از گمراهیست/ دستورات پیامبران و اولیاء الهی عقل و روح انسان را رشد می‌دهد


رمضان ماه رهایی شیعیان از گمراهیست/ دستورات پیامبران و اولیاء الهی عقل و روح انسان را رشد می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند بسیار تواب است و توبه بندگان خود را می‌پذیرد، گفت: کسانی که خود را در اختیار دستورات پیامبران و اولیاء الهی قرار نمی‌دهند امکان رشد پیدا نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه بامداد دوشنبه ۲۱ فروردین مته به مناسبت شب های قدر در حسینیه همدانی‌ها به سخنرانی پرداخت و گفت: هر مرد و زنی بدون اینکه در هویت، انسانیت و شخصیت کمترین تفاوتی با هم داشته باشند بر اساس آیات قرآن نهالی هستند که پروردگار عالم این نهال را آفریده است.

وی با بیان اینکه در آفرینش الهی رحمت، احسان، لطف، علم و حکمت به کار گرفته شده است، عنوان کرد: از نظر بزرگی وجود و عظمت، انسان اعم از هر مرد و زنی بین خداوند و همه موجودات هستند یعنی انسان از همه موجودات بالاتر و مادون پروردگار قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: وقتی خداوند نهال وجود انسان را به وجود آورد پیامبران و اولیاء الهی را به عنوان باغبان‌هایی بسیار خیرخواه و امین برای این نهال قرار داد. پیامبران همواره خطاب به جامعه بشری فرمودند ما نسبت به شما خیرخواه هستیم و هیچ بدی برای شما نمی‌خواهیم و هرچه خیر در این عالم خداوند مقرر کرده برای شما مردم می‌خواهیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) در قرآن کریم، بیان کرد: وقتی فرشتگان وارد منزل حضرت ابراهیم(ع) شدند، سن حضرت و همسرش از فرزنددار شدن گذشته بود قرآن مجید می‌فرماید حضرت ابراهیم(ع) یک گوساله را ذبح کرده و آنها را مهمان کرد، اما آنها چون فرشته بودند دست به غذا نبردند و گفتند ما آمدیم تو را به اسحاق(ع) و سپس یعقوب(ع) بشارت دهیم، همسر ابراهیم(ع) شگفت زده شد، فرشتگان فرمودند تعجب نکنید هرآنچه خداوند بخواهد رخ می‌دهد.

خداوند بسیار تواب است و توبه بندگان خود را می‌پذیرد

وی با بیان اینکه خداوند بسیار تواب است و توبه بندگان خود را می‌پذیرد، ابراز کرد: توبه یعنی انسان از صمیم قلب نسبت به عمل زشت خود پشیمان شده و آن را ترک کند، خداوند بسیار غفار، ستار و کاشف الکروب است، در روایتی خطاب به حضرت موسی(ع) فرمودند ای موسی هر کس در دنیا آمرزش بطلبد او را مورد آمرزش خود قرار می‌دهم، تنها قاتلان امام حسین(ع) را نمی بخشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه روح و عقل انسان همچون جسم او باید رشد کند. اظهار کرد: پیامبران بر بندگان الهی بسیار دلسوز و خیرخواه هستند و خداوند آنها را برای رشد انسان‌ها فرستاده است؛ بنابراین نهال وجود خود را به مقررات و دستورات پیامبران بسپاریم تا رشد کنیم، کسانی که طبق دستورات پیامبران عمل نمی‌کنند روح و عقل آنها رشد نکرده به دیگران ظلم کرده و با جهل زندگی می‌کنند.

رمضان ماه رهایی شیعیان از گمراهیست/ دستورات پیامبران و اولیاء الهی عقل و روح انسان را رشد می‌دهد

این استاد اخلاق افزود: امیرمومنان امام علی(ع) می فرمایند والله اگر هفت آسمان با محتویات آن را به نام من سند بزنند یک پر کاه از دهان مورچه نمی‌گیرم که کسی ظلم کنم. ما محبان اهل‌بیت(ع) هستیم و محبت امام حسین(ع) را با همه آنچه در جهان است عوض نمی‌کنیم.

وی گفت: کسانی که خود را در اختیار دستورات پیامبران قرار نمی‌دهند امکان رشد پیدا نمی‌کنند، آنها از نظر جسمی رشد می‌کنند اما از نظر روحی و عقلی همچون کودک و گاهی حتی به میزان کودکان هم رشد ندارند بر همین اساس بر مبنای جهالت و نادانی زشت‌ترین تصمیمات را می‌گیرند و آن را اعمال می‌کنند، امروز استکبار جهانی بر همین اساس به سایر ملت‌ها انواع ظلم‌ها را روا می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اهمیت جایگاه شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: امروز شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) با وجود انواع فسادها در جهان و کشورمان دین خود را نگه داشتند و محبت اهل‌بیت(ع) را به دنیا نمی‌فروشند. نزد خداوند بد شیعه حتی از خوبان مکتب‌های دیگر هم بسیار بهتر هستند.

رهایی شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) از گمراهی در ماه رمضان

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه طبق مدار الهی اهل بیت(ع) ما را دوست دارند، گفت: موج رمضان، محرم و صفر زباله‌های گمراهی را از وجود شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) پاک می کند. به خود ناامیدی تزریق نکنید خداوند از ناامیدی نفرت دارد، خداوند متعال در سوره یوسف می‌فرماید ناامید بین خود و من پوشش ایجاد می‌کند. ناامیدی از سوی شیطان و دشمنان شما است که بین شما و خداوند پوشش ایجاد کند تا به سوی خداوند برنگردید.

وی بیان کرد: خداوند می فرماید من هر مرد و زنی را آفریدم از درون او به سمت خود جهت دادم، زمانی که حر جهت قلب خود را از سوی بنی‌امیه به سمت خداوند برگرداند به یاری امام حسین(ع) برخاست. حتی ذات جوانان شیعه که گمراه شدند نیز پاک است اگر با محبت و حل مشکلات جوانان جهت قلب آنها را از سمت دشمنان به سوی اهل‌بیت(ع) برگردانید به سمت خدا بر می‌گردند و توبه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد:‌ خواهران و دخترانی که محب اهل‌بیت(ع) اما بی‌حجاب هستند بدانند که آنها هم مورد محبت خداوند هستند اگر چادر حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را کنار گذاشتید به این دلیل است که دشمنان عقربه باطن شما را به طرف زنان اسرائیل، آمریکا و اروپا جهت دادند امشب عقربه درون خود را به سمت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) جهت بدهید. خداوند در قرآن زنان را به حجاب توصیه کرده است، شما دختران و مادران این سرزمین هستید نیرنگ دشمنان شما را فریب ندهد، خداوند بسیار مهربان و توبه‌پذیر است به سوی بازگردید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!