خشک کردن سریع لباس با چند ترفند کاربردی


برای خشک کردن سریع لباس راه های زیادی وجود دارد که ما چندین مورد آن را در این مطلب برای شما بیان کردیم که حوله، اتو، سشوار و غیره را شامل می شود. امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان باشد.

امروزه دغدغه بیشتر مردم خشک شدن لباس ها می باشد چون اغلب خانه های آپارتمانی حیاط ندارد و بالکن فضای کافی برای خشک شدن فوری لباس های خیس را ندارند. برخی مواقع پیش می آید که برای بیرون رفتن به لباسی نیاز دارید که تازه آن را شسته اید و خیس می باشد. به هیچ وجه نگران نباشید قادر هستید با چندین شیوه آب اضافی لباس را خارج کنید و خشک کردن لباس را با شیوه های متفاوتی سریع تر انجام دهید.

خشک کردن سریع لباس با چند ترفند کاربردی

خشک کردن سریع لباس با چندین شیوه

یکی از شایع ترین شیوه های برای خشک شدن لباس آویزان کردن آنها بر روی بند رخت می باشد که اندکی زمان بر است. ولی در صورتی زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید در زمان کوتاهی لباستان خشک شود تا از آن استفاده کنید بایستی شیوه های دیگری را استفاده کنید. خشک شدن لباس ها در هوای آزاد بهترین و آسان ترین شیوه می باشد ولی با شیوه هایی می توان لباس را در زمان کوتاهتری خشک نمود. برای خشک شدن فوری لباس و استفاده از شیوه های متفاوت به برچسب لباس و علامت های روی آن توجه داشته باشید و لباس را با دست نچلانید، بلکه فقط آب اضافی آن را با فشار دادن خارج کنید.

۱. خشک کردن با سشوار

یک شیوه برای اینکه لباس را با سرعت خشک کنیم استفاده از سشوار می باشد. برای این کار آب اضافی لباس را بگیرید و آن را روی یک سطح صاف پهن نمایید. سپس سشوار را با درجه بالا، نزدیک لباس نگه دارید و به شکل حرکتی روی لباس بکشید (روی یک نقطه نمانید) پس از خشک نمودن سطح رویی لباس، آن را پشت و رو کنید و آستین ها و جیب ها را از داخل سشوار بگیرید.

۲. خشک کردن با اتو

یک شیوه برای خشک شدن فوری لباس این است که از اتو استفاده کنید. در صورتی که برای رفتن به بیرون عجله دارید و لباس شما اندکی نم دارد می توانید با اتو کشیدن لباس خود را خشک کنید. توجه کنید درجه اتو زیاد نباشد و اگر لباس شما آب زیادی دارد، یک پارچه تمیز و خشک بر روی آن قرار دهید و اتو کشی را آغاز کنید.

خشک کردن سریع لباس با چند ترفند کاربردی

۳. خشک شدن با حوله

با خشک شدن فوری لباس در خانه قادر هستید از حوله استفاده کنید. پس از اینکه آب اضافی لباس را با دست گرفتید، آن را درون یک حوله خشک تمیز بپیچانید و رول کنید. سپس لباس را در هوای آزاد و نور آفتاب بگذارید تا فورا خشک شود. هر اندازه حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد بیشتر آب اضافی لباس ها به خود جذب می کند و لباستان فوری خشک می شود.

۴. خشک شدن با دستگاه خشک کن

قادر هستید از خشک کن لباسشویی روی حالتی که گرمای آن زیاد باشد، برای خشک شدن فوری لباس ها کمک بگیرید. برای انجام این کار شستشوی لباس را با لباسشویی انجام دهید و اگر زیاد عجله دارید زمان خشک شدن لباس ها، یک حوله خشک و تمیز را به لباس های خیس اضافه نمایید. همچنین قادر هستید توپ های نمگیر را از فروشگاه ها خریداری نمایید که به خشک شدن فوری لباس ها کمک زیادی می کند.

خشک کردن سریع لباس با چند ترفند کاربردی

چطور لباس ها را فوری خشک کنیم

برای خشک شدن فوری لباس ها آن ها در هوای آزاد و نور آفتاب پهن کنید. توجه داشته باشید که لباس ها را جدا از هم پهن نمایید و هیچ لباسی روی دیگری قرار نگیرد تا فورا خشک شود.

  • در زمستان و هوای سرد برای خشک نمودن فوری لباس ها قادر هستید آنها را روی شوفاژ پهن کنید.
  • استفاده از دستگاه رطوبت گیر و یا بند رخت حرارتی نیز برای خشک شدن فوری لباس ها بسیار مناسب است.

حال که این مطلب خاتمه یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه خانه داری بر لینک های پاک کردن شوره لباس و رفع لکه جوهر کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی