طرز تهیه مربای کدو سبز خوش طعم و عالی


طرز تهیه مربای کدو سبز که یک مربای عالی و جدید است بسیار ساده می باشد. این مربا با کدو و شربت قوا دار شده گلاب تهیه می شود.

اگر می خواهید، انواعی از مرباهای خوشمزه را داشته باشید می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای کدو سبز آشنا شوید. این مربا جدید و بسیار خوشمزه است.

تهیه انواعی مرباهای خانگی کار بسیار ساده ای است. تنها کافی است که در آرگا با این دستورهای جادویی آشنا شوید. در لینک نیز طرز تهیه مربا سیب سبز و مربای خربزه قرار داده شده است که مطالعه می کنید.

طرز تهیه مربای کدو سبز خوش طعم و عالی

مواد اولیه:

  • کدو سبز: ۱ کیلوگرم
  • گلاب: نصف پیمانه
  • شکر: ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم
  • آب لیمو: ۱ پیمانه
  • آهک: یک کیلوگرم
  • هل کوبیده: ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه مربای کدو سبز خوش طعم و عالی

طرز تهیه مربای کدو سبز:

برای داشتن این مربای فوق العاده و عالی باید ابتدا آب و مقداری آهک را با یکدیگر ترکیب کنید. حالا مواد را نار گذاشته تا به خوبی ته نشین شوند. شما می توانید، آب زلال روی این مایع را جدا کنید.

کدو سبزها را شسته و به شکل های دلخواه برش دهید. بهتر است کدوها را ابتدا پوست بگیرید. حالا کدوها را درون مخلوط آب و آهک زلال ریخته و به مدت یک روز به آن زمان دهید. در این مرحله بعد از استراحت دادن، می توانید کدوها را آبکش کنید.

مقداری آب سرد روی آن ریخته و مجدد یک روز دیگر زمان دهید تا کمی استراحت کنید. این کار برای ترد شدن کدوها بوده و طعم مربای شما را بهتر خواهد کرد. در مدتی که کدوها ها را برای استراحت دوم قرار می دهد، بهتر است آب آن را چند باری عوض نمایید تا آهک ها از آن خارج شود.

طرز تهیه مربای کدو سبز خوش طعم و عالی

حالا در این مرحله از طرز تهیه مربای کدو سبز باید شکر را به همراه سه لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا باز شود و به قوام کافی برسد. کدوهای خشک شده را به مواد شربت اضافه نمایید. یعنی باید ابتدا کدوها را آبکش کرده و زمان دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

در این مرحله آب و کف روی کدوها را در هنگام جوشیدن بردارید. مقداری هل و گلاب را به مربای خود اضافه کنید. در نهایت نیز کمی آب لیمو اضافه کنید تا مربا شکرک نزند. بعد از خشنک شدن مربا را درون شیشه ها ریخته و درون یخچال قرار دهید.

شما می توانید این مربا را با شکل های دلخواهی تهیه کنید. برای مثال می توانید کدوها را با پوست به برش های بسیار نازک و بلند تقسیم کنید و بعد مانند گل رز آن را جمع کنید. گل ها را با خلال دندان ببندید و درون شربت بیاندازید و بعد از آن خلال ها را خارج کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع مربا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) روستای زیبای ساسنگ