تزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذاب


با توجه به این که همزمان با آغاز سال نو یکی از دغدغه های اصلی افراد چیدن سفره هفت سین بوده که از جمله رسوم مهم عید نوروز به حساب آمده در نتیجه افراد خوش ذوق و خوش سلیقه همواره به دنبال جدیدترین ایده ها متناسب با تم و رنگ سال جدید می باشند از این رو آشنایی با مدل های مختلف تزیین هفت سین ۱۴۰۲ می توانند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

یکی از آیین های زیبا و کهن ایرانی که هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار به برگزاری آن می پردازند جشن نوروز بوده که آداب و تدارکات مخصوص به خود را داشته و ایرانیان به مناسبت این ایام عید به چیدمان یک سفره هفت سین زیبا با سلیقه و هنر خود می پردازند و در لحظه سال تحویل دور آن جمع می شوند و به استقبال سال نو می روند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای ایده گرفتن شما عزیزان مجموعه ای جذاب از انواع تزیین هفت سین ۱۴۰۲ را به نمایش بگذاریم.

تزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذاب

ایده های شیک تزیین هفت سین ۱۴۰۲

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تمام شدن اسفند ماه افراد به انجام اعمال و کارهای مختلفی از جمله خرید، تغییر دکوراسیون منزل، خانه تکانی، تزیین سفره هفت سین و … به منظور آماده شدن برای عید نوروز می پردازند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن مراسم جشن سال نو را برگزار کنند و سال جدید خود را با شادی و انرژی کامل آغاز نمایند.

همانطور که از اسم هفت سین مشخص بوده این مجموعه شامل هفت جزء از قبیل سمنو، سبزه، سیر، سکه، سماق، سیب و سرکه می باشد که هر کدام نماد و بیانگر مفهوم و معنی خاصی می باشند و به همین خاطر در کنار هم جمع آوری شده و بر روی یک سفره یا یک میز چیده می شوند تا سالی نیکو و پر از خیر و برکت را به ارمغان آورند.

در کنار این هفت عنصر سفره هفت سین اجزای دیگری همچون تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، آینه و قرآن و … به همراه نماد سال جدید که یک حیوان خاص می باشد و عروسک و مجسمه آن را معمولا قرار می دهند بنا به سلیقه افراد در نظر گرفته شده و سپس به چیدمان و تزیین آن ها می پردازند.

تزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذاب

هر کسی طبق فضایی که برای چیدن هفت سین در نظر گرفته امکان دارد اجزای آن را بر روی زمین پهن کند و یا این که بر روی یک میز بچیند. انتخاب مدل هفت سین و نوع ظروفی که اجزای هفت سین را داخل آن قرار می دهند بستگی به سلیقه افراد دارد. به عنوان مثال در صورت تمایل به استفاده از سبک سنتی می توان از ظروف سفالی، مسی و میناکاری استفاده کرد و اگر می خواهید سبکی مدرن و متفاوت را انتخاب کنید استفاده از ظروف بلوری، ظروف رزین و … ایده ای بسیار جذاب و خاص می باشد.

سبک های زیبا دیزاین هفت سین

بهتر است بدانید که برای داشتن یک هفت سین شیک و متفاوت باید تمامی اقلام آن را به زیبایی و ظرافت کامل در کنار هم چیده و تزیین نمایید. همانطور که گفته شد انتخاب ظروف هفت سین عامل تاثیرگذاری در این زمینه می باشد که باید نهایت هنر و خلاقیت خود را به خرج دهید تا بتوانید بهترین دیزاین را ارائه دهید. در ادامه به منظور الگویرداری مدل هایی زیبا و بی نظیر از انواع چیدمان هفت سین را در اختیارتان قرار داده ایم.

تزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذابتزیین هفت سین 1402 با انواع خلاقیت های شیک و جذاب

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل هایی زیبا و خاص از تزیین هفت سین ۱۴۰۲ بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و لذت را از تماشای آن ها برده باشید. همچنین می توانید برای آشنایی با ایده های بیشتر از مطالبی همچون سفره هفت سین سال خرگوش و تزیین سیب سفره هفت سین دیدن کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هفت سین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم