هوای بارانی نصف جهان سالم است/ ثبت 44 میلیمتر بارش در شهر اصفهان


هوای بارانی نصف جهان سالم است/ ثبت 44 میلیمتر بارش در شهر اصفهان

اصفهان- شاخص کیفی هوای بارانی اصفهان امروز بیست و ششم بهمن ماه براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۶۰ در وضعیت سالم ثبت شد.‌

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه براساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

جمشید لقایی افزود: امروز شاخص هوا در ایستگاه محله رهنان با ۸۱، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) ۷۲، بلوار کاوه و میدان انقلاب ۷۰، دانشگاه صنعتی با ۶۸، میدان باهنر با ۶۷، کردآباد با ۶۳، میدان فیض با ۶۰ و فرشادی با ۵۷ AQI در وضعیت سالم است.

وی اضافه کرد: شاخص هوا در ۲ ایستگاه پایش سپاهان شهر با ۳۶ و خیابان میرزا طاهر با ۴۴ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

هوای بارانی نصف جهان سالم است/ ثبت 44 میلیمتر بارش در شهر اصفهان شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان- ۲۶ بهمن

به گزارش مهر، بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۵۷، استانداری با ۵۸، خیابان پروین با ۶۰ و بزرگراه خرازی با ۵۹ AQI در وضعیت سالم و در ایستگاه رودکی با ۴۳ AQI در وضعیت پاک ثبت شد.

امروز ایستگاه‌های پایش هوا شاهین شهر با ۸۹ در وضعیت قابل قبول و مبارکه با ۱۶ AQI در وضعیت پاک بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

میانگین بارش در شهر اصفهان طی شبانه روز گذشته به ۴۴ میلیمتر رسید

هوای کلان‌شهر اصفهان از ساعت شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن تاکنون بارانی است و بارش‌ها به‌طور متناوب تا امروز چهارشنبه ادامه داشته است. بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارش در کلان‌شهر اصفهان در ایستگاه باران‌سنجی این اداره کل طی ۲۴ ساعت گذشته تا ۶ صبح امروز به ۴۴ میلیمتر رسیده که طی سالیان گذشته این میزان بارش در شبانه روز بی سابقه بوده است.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بارندگی تا اواخر وقت امروز در سراسر استان ادامه دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق