افسر اطلاعاتی آمریکا: روسیه امسال پیروز می‌شود


افسر اطلاعاتی آمریکا: روسیه امسال پیروز می‌شود

یک افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا مدعی شد ۲۰۲۳ سال پیروزی روسیه در اوکراین است.

اسکات ریتر افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوبی Syriana Analsis ادعا کرد که روسیه برتری قابل توجهی را نسبت به نیرو‌های اوکراینی دارد که این امر به مسکو اجازه پیروزی را در سال میلادی جاری می‌دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، او در این خصوص گفت: روسیه امسال پیروز خواهد شد. البته سران روسیه هیچ تعهدی را در خصوص تاریخ آن بر عهده نمی‌گیرد، اما من این موضوع را بعنوان یک کارشناس مستقل می‌گویم.

به گفته این نظامی سابق، کی‌یف خسارات سنگینی را در بین ترکیب خود متحمل می‌شود. او همچنین افزود: علیرغم ارسال تجهیزات ناتو به اوکراین نیرو‌های مسلح این کشور قادر به جایگزینی سریع این تسلیحات نمی‌شوند و آن‌ها را در زمین جنگ نابود می‌کنند.

این درحالی است که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز تایید کرده است اروپا در جنگ اوکراین شکست خورده است. نخست وزیر مجارستان پیش‌تر گفته بود بحران اوکراین تا زمانی ادامه خواهد داشت که کی‌یف از جانب آمریکا کمک مالی و نظامی دریافت کند. وی که واشنگتن را مسئول تشدید تنش‌ها در اوکراین می‌داند، گفته است مجارستان در شرایط بحران صرفا در راستای منافع خود اقدام می‌کند و چشم‌پوشی از ارتباط با روسیه به نفع کشورش نیست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلبم کن