غافلگیری استیون اسپیلبرگ از جان ویلیامز


غافلگیری استیون اسپیلبرگ از جان ویلیامز

استیون اسپیلبرگ در جریان یک گفت وگو، وقتی متوجه شد که جان ویلیامز قصد بازنشستگی ندارد، غافلگیر شد.

به نقل از ورایتی، استیون اسپیلبرگ کارگردان، تهیه‌کننده و فیمنامه نویس آمریکایی با شنیدن خبری غافلگیرکننده و خوشحال کننده گفت که من به تازگی متوجه شدم جان ویلیامز آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی، پس از بیش از پنج دهه آهنگسازی فیلم، قصد بازنشستگی ندارد.

سوال اینجاست؛ آیا جان ویلیامز پس از اتمام موسیقی فیلم آینده «ایندیانا جونز» در حال بازنشستگی است؟

در مراسمی که توسط سینما تک آمریکا حمایت مالی و در سالن انجمن نویسندگان برگزار شد، پس از این که مدیر و نویسنده موسیقی فیلم (Variety) خطاب به ویلیامز گفت: جان، آیا واقعاً از سینما بازنشسته می‌شوی؟ آیا «فابلمن ها» و «ایندیانا جونز»، آخرین آثار تو در جایگاه آهنگساز فیلم هستند؟ ویلیامز، اسطوره آهنگسازی فیلم در پاسخ گفت: «خب، استیون، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چون اسپیلبرگ، کارگردان، تهیه کننده، رئیس استودیو، نویسنده، بشردوست و یک مربی است و یکی از مواردی که می‌توان گفت استیون نیست، مردی است که نمی‌توانید به او نه بگویید.»

اسپیلبرگ هم با حالت شعف و خوشحالی، به جان ویلیامز گفت: قبل از این، تا به حال چنین چیزی به من نگفتی و این اولین بار است.

این آهنگساز حرفه‌ای خاطرنشان کرد که آرنولد اسپیلبرگ، پدر کهنه کار استیون، در دوران جنگ جهانی دوم و در سن ۱۰۲ سالگی دارفانی را وداع گفته است و تا سن ۱۰۰ و ۹۹ سالگی در بنیاد شوآ به فعالیت می‌پرداخت و این همان چیزی است که او از من انتظار دارد.

بزرگ‌ترین دهه زندگی یک مرد، بازه سنی ۸۰ تا ۹۰ سالگی است و اگر سلامتی‌اش را داشته باشد، همه چیز را با چنان دید مغناطیسی می‌بیند که می‌داند زیباترین چیز در جهان، پروانه‌های پِرو هستند و هیچ چیز زیباتر از این نیست و به همین خاطر، بهترین دهه است.

وی افزود: شما نمی‌توانید از موسیقی دست بکِشید و این زندگی من است و یک روز بدون موسیقی، یک اشتباه است.

اسپیلبرگ هم خلاصه کردن چندین سال همکاری مشترک خود و جان ویلیامز را بسیار سخت عنوان کرد.

گفتنی است که جان ویلیامز و استیون اسپیلبرگ از دهه ۷۰ میلادی با یکدیگر همکاری داشته اند؛ به طوری که این دو هنرمند، در «شوگرلند اکسپرس» در سال ۱۹۷۴ نخستین همکاری خود را شروع کردند و این آهنگساز مطرح فیلم در طول سال‌ها فعالیت خود بار‌ها نامزد جایزه اسکار برای موسیقی فیلم شده است که بیشترین آن‌ها مربوط به همکاری هایش با استیون اسپیلبرگ بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان