برای گاز رسانی در نواحی شمال شرق شب سختی را گذراندیم


برای گاز رسانی در نواحی شمال شرق شب سختی را گذراندیم

مدیرشبکه راهبری گاز کشور گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد در شمال شرق کشور دومین شب برای گاز رسانی به نواحی شمال شرقی کشور را امشب سپری خواهیم کرد.

آقای جولایی گفت: با توجه به ماندگاری و فراگیر بودن دمای پایین در کشور میزان مصرف گاز در چند روز گذشته بسیار افزایش یافته است.

به گفته او، روز گذشته یک شب بسیار سخت در حوزه تامین گاز برای شهرهای شمال شرق کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی،‏ ‏‏خراسان شمالی، گلستان و مازندران داشته ایم و در شب گذشته با تمام توان توانسته ایم گاز مورد نیاز برای این شهرها را تامین کنیم.

مدیر شبکه راهبری گاز کشور ادامه داد: در سال گذشته تنها یک روز دمای هوا زیر صفر رسید، اما امسال سومین روز است که دمای هوا به زیر صفر رسیده و همین امر تامین و تولید گاز را بسیار دشوار کرده و در این شرایط وزارت نفت و تمامی دستگاه ها در این حوزه همکاری لازم را داشته اند.

او گفت: با توجه به کاهش چشمگیر دمای هوا و سرمای هوا در ترکمنستان که زمینه ساز قطع واردات گاز از آن کشور شد، وضعیت گاز رسانی در شمال شرق کشور را بحرانی کرده است؛ بنابراین اگر میزان مصرف گاز این گونه ادامه پیدا کند به طور قطع گاز رسانی در شهرهای شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی، ‏خراسان جنوبی، خراسان شمالی مازندران و گلستان با مشکل مواجه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان