آمریکا: از تلاش ایران برای حضور در تنگه پاناما آگاهیم


آمریکا: از تلاش ایران برای حضور در تنگه پاناما آگاهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری اعلام کرد که واشنگتن از قصد ایران برای حضور در تنگه پاناما خبر دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به وقت محلی در نشستی مطبوعاتی مدعی شد که واشنگتن از تلاش‌های ایران برای حضور در تنگه پاناما اطلاع دارد.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، پرایس همچنین در ادامه تاکید کرد که کشورش از تلاش‌های ایران برای افزایش حضور خود در نیمکره غربی آگاه است.

این سخنان در حالی مطرح شد که فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز‌های اخیر گفت که نیروی دریایی ارتش در تنگه‌های راهبردی و مهم دنیا حضور داشته و تنها دو تنگه در دنیا هست که ایران در آنجا حضور فعال نداشته که یکی از آن‌ها تنگه پاناماست که قرار است امسال به آن دست پیدا کند.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسوولان دریایی کشور دانست و اظهارداشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آب‌های بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز می‌توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم. البته در این مسیر استرالیا و فرانسوی‌ها تهدیداتی را برای ما ایجاد و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحلشان مصوب کرده بودند تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آن‌ها را دادیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا