ماجرای پیاده کردن دو مسافر از هواپیما چه بود؟


ماجرای پیاده کردن دو مسافر از هواپیما چه بود؟

سخنگوی ایران ایر گفت:به دلیل محدودیت های هواپیمای آی تی آر در شرایط جوی و براساس محاسبات  کامپیوتری خلبان مجبور به پیاده کردن دو تن از مسافران می شود.

آقای حسام قربانعلی گفت: واحد بازرگانی ایران ایر طبق وزن و شرایط هواپیمای آی تی آر مسیر تهران _ خرم آباد اقدام به فروش بلیت هواپیما می کند و مسافران هم برهمین اساس پای پرواز آماده می شوند اما به دلیل محدودیت های هواپیمای آی تی آر در شرایط جوی و براساس محاسبات کامپیوتری خلبان مجبور به پیاده کردن دو تن از مسافران می شود.

به گفته سخنگوی ایران ایر با توجه شرایط جغرافیایی و اقلیمی فرودگاه خرم آباد در زمان نشستن در مقصد این محدویت ایجاد می شود و این محدودیت به گونه ای نیست که قابل پیش بینی باشد و صرفا تنها براساس شرایط جوی اقلیمی آن روز قابل محاسبه است.

او می گوید: براساس چارچوب ایمنی و شاخص های ایمنی در فرودگاه خرم آباد از جمله ارتفاعات فرودگاه ، سمت و سرعت وزش باد و طبق محاسبات نرم افزاری هواپیما باید وزن هواپیما کاهش پیدا می کرد بنابراین متاسفانه خلبان مجبور به پیاده کردن تعدادی از مسافران از پای پرواز شد.

قربانعلی تاکید کرد: هواپیما اضافه وزن از لحاظ بار نداشت و از سوی دیگر مسافر بدون بار و یا بار بدون مسافر در این شرایط معنی نداشت بنابراین اقدام به پیاده کردن تعدادی از مسافران شدیم که طبق ضوابط و قوانین و حقوق دستورالعمل مسافر تمامی خسارت و زیان وارد شده به مسافر پرداخت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان