چرا در زمستان به تفلیس سفر کنیم؟


در میان میلیون ها مقاصدی که می‌توانید برای سفر در زمستان انتخاب کنید، ما شهر تفلیس در گرجستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. تفلیس که به عروس شهرهای قفقاز شناخته می‌شود، یک مقصد رویایی برای گردشگران به شمار می‌آید. البته که در زمستان، آب...

در میان میلیون ها مقاصدی که می‌توانید برای سفر در زمستان انتخاب کنید، ما شهر تفلیس در گرجستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. تفلیس که به عروس شهرهای قفقاز شناخته می‌شود، یک مقصد رویایی برای گردشگران به شمار می‌آید. البته که در زمستان، آب و هوای تفلیس هم سرد و حتی دمای هوا به زیر صفر می‌رسد اما مردمان گرجی با مهمان نوازی گرمی که دارند، لحظات خاطره انگیزی را برای مسافران به وجود می آورند. جالب است بدانید که برای سفر به گرجستان هم نیازی به ویزا ندارید، پس با خیال راحت به تفلیس سفر کنید و اگر برای مسیر برگشت، بلیط تفلیس تهران، خود را هنوز نگرفتید، همین حالا از فلای تودی نسبت به خرید بلیط آن اقدام کنید تا دیگر دغدغه ای بابت پیدا کردن بلیط برگشت خود نداشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا دلایل سفر به تفلیس در زمستان را بررسی کنیم.

چرا در زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

جشن باشکوه کریسمس در تفلیس

گرجستان نیز همانند ارمنستان، دین مسحیت را دین رسمی می‌شناسد، به همین خاطر اغلب مردمان آن از دین ارتودوکس پیروی کرده و جشن پایان سال و کریسمس را با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌کنند. جشن سال نو میلادی در تفلیس حدود دو هفته طول می‌کشد و در روز هفتم ماه ژانویه، شاهد برگزاری کارناوال آلیلو (Alilo) خواهید بود. این کارناوال به صورت راهپیمایی از میدان سرخ (Rose Revolution) شروع و به کلیسا ترینیتی (Holy Trinity Cathedral) ختم می‌شود.

سفر به تفلیس در زمستان فرصت خوبی برای گشت و گذار در شهر و آشنا شدن و صحبت کردن با مردم گرجی است. در این فصل حجم گردشگران نسبت به بهار و تابستان کمتر است، به همین دلیل می‌توانید سفر ارزان و اقتصادی تری را نسبت به سایر فصول سال تجربه کنید.

بازدید از جاهای دیدنی تفلیس در زمستان

شاید با خود فکر کنید در زمستانی که هوا به زیر صفر درجه هم می‌رسد، تفلیس چه جذابیتی برای سفر می‌تواند داشته باشد؟ اما در تفلیس جاذبه های دیدنی وجود دارند که سفر زمستانی را خاطره انگیزتر می‌کنند. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی تفلیس در زمستان را را به شما معرفی می‌کنیم.

حمام آب گرم آبانتونی

حمام آب گرم آبانتونی که به حمام های تفلیس هم مشهورند، قدمتی به تاریخ و فرهنگ تفلیس دارند. نام تفلیس برگرفته از همین چشمه های آبگرمی است که در مجاورت رودخانه ها قرار دارند. شهر گنبدی شکل آبانتونی، یکی از معروف ترین محله های تفلیس به حساب می‌آید که حمام های گوگردی زیادی در آن وجود دارند. آبشارهایی که در پشت این حمام ها قرار گرفتند، حامل مواد معدنی مانند گوگرد هستند و از طریق شکل گیری حمام های عمومی و خصوصی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. آب های این حمام ها، خاصیت درمانی دارند و به بهبود برخی بیماری ها کمک می‌کنند. حمام های آب گرم آبانتونی هم به صورت حمام عمومی با هزینه پایین تر هستند و هم گردشگران و توریست های می‌توانند از حمام های خصوصی با هزینه بیشتر استفاده کنند.

چرا در زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

موزه های تفلیس

در زمستان های سرد تفلیس می‌توانید به موزه های آن برای گرم شدن و آشنایی بیشتر با فرهنگ و رسوم این کشور بروید. در تفلیس موزه های زیادی برای بازدید وجود دارند که در میان بهترین موزه های تفلیس می‌توان به موزه گرجستان (Museum of Georgia)، سالن نمایش اشغال شوروی (Soviet Occupation Exhibition Hall)، خانه موزه الن آخولدیانی (Elene Akhvlediani House-Museum)، موزه فضای باز قوم شناسی (Open Air Museum of Ethnography)، خانه موزه موس تویدزه (Mose Toidze House-Museum)، کاخ هنر (Art Palace)، موزه ابریشم (State Silk Museum) و چاپخانه سری (Stalin’s secret publishing house) استانلین اشاره کرد.

پیست اسکی گودائوری‌

برای برف بازی و اسکی کردن در یکی از زیباترین مناطق گرجستان، به نام پست اسکی گودائوری مهیا شوید. این کشور که 88 کیلومتر دامنه برفی دارد، تبدیل به یکی از مجهزترین مناطق برای ورزشکاران و اسکی بازان شده است. این پیست مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی ساخته شده و در ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه و آوریل (آذر تا اوایل فروردین) پوشیده از برف است. این پیست با طول 57 کیلومتری خود، سه مسیر سخت، متوسط و آسان را برای اسکی بازان خود فراهم آورده تا ورزشکاران در هر سطحی از مسابقات لذت ببرند. از امکانات پیست اسکی گودائوری می‌توان به تله کابین، تله سیژ، اینترنت، سالن بیلیارد و بولینگ و هتل اشاره کرد.

چرا در زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

آیا واقعا تفلیس ارزش سفر در زمستان را دارد؟

آب و هوای معتدل تفلیس در زمستان نسبت به سایر شهرهای اروپایی، آن را تبدیل به مقصدی محبوب در میان گردشگران کرده است. در این فصل جشنواره های زیادی در تفلیس برگزار می‌شود که فرصت خوبی یک سفر زمستانی به شمار می‌رود. از کارهای هیجان انگیزی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید می‌توان به تور پیاده روی زمستانی، آب تنی در حمام های گوگردی، خرید چیچیلاکی (نوعی درخت کریسمس گرجی ساخته شده از رشته های درخت گردو یا فندوق) و بازدید از بازارهای کریسمس اشاره کرد. البته در این فصل که مصادف با حراج زمستانی است، بازارها و مراکز خرید تفلیس، محل خوبی برای گردش و خرید اجناس مورد نیاز خود هستند.

خرید بلیط تفلیس با بهترین قیمت از فلای تودی

جهانگردی و سفر به کشورهای مختلف، همواره جذابیت خاصی دارد. تفلیس هم یکی از آن مقاصدی است که در زمستان گزینه خوبی برای سفر به شمار می‌رود. پس تا دیر نشده، خرید بلیط و رزرو هتل تفلیس خود را با بهترین قیمت از فلای تودی انجام دهید و به عروس شهرهای قفقاز سفر کنید. برای خرید بلیط تفلیس کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش پروازهای خارجی، مبدا (تهران) و مقصد (تفلیس) را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط دو طرفه می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسب ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت و فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین نرخ پرواز، هرگونه تغییر در نرخ پرواز از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر سوالی هم داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...