آیین تکریم از مادران و همسران شهدا به همت خادمیاران رضوی


 آیین تکریم از مادران و همسران شهدا به همت خادمیاران رضوی

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از صبر و ایثار مادران،همسران و خواهران تعدادی از شهدای این منطقه تجلیل کردند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به همت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران، پرچم متبرک حرم رضوی مهمان خانواده شهید مجتبی حاج ابوالقاسم خوانساری شد.

خادمیاران رضوی منطقه ۲۱ تهران با همراهی معاون خادمیاری استان تهران به منظور تجلیل و قدردانی از خانواده این شهید والامقام در معیت پرچم متبرک رضوی به منزل این شهید رفتند و از صبرو ایثار خانواده این بسیجی شهید تجلیل کردند.

بنابر گزارش، مراسم عزاداری ام الشهدا، ام‌البنین(ع) و گرامیداشت سومین سالگرد شهادت خادم‌الرضا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارشنبه‌های امام رضایی کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده شهرقدس برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم و ۱۴هزار صلوات جهت ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف منور و آغاز شد.

در ادامه قرائت زیارت چهارشنبه‌های امام رضایی و توسل به امام رضا علیه السلام و روضه خوانی همراه بود و قرائت بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی توسط یاور وضوی و سخنرانی پیرامون تربیت مکتب سلیمانی توسط مسئول کانون بانوان و خانواده رضوی صورت گرفت.

فاطمه معروفی مسوول کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در بخشی از سخنرانی این مراسم اظهار کرد: سردار سلیمانی از همان افرادی است که دعای مستجاب شده در آیه ۷۴ سوره فرقان بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یاری دهنده و نصرت دهنده دین بود ادامه داد: قرار نیست که فقط معصومین علیهم‌السلام و پیامبران، امام و رهبر مردم باشند؛ چرا که در این آیه از خداوند متعال می‌خواهیم که خداوند به ما نور چشم‌هایی عنایت کند که امام متقین باشند.

برپایی کرسی تلاوت قرآن با یاد و خاطره حاج قاسم در قرچک

بیست و چهارمین جلسه محفل انس با قرآن و آموزش قرآن کریم در یک چهارشنبه امام رضایی با حضوراستاد محمد بنیادی، با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه شهدا قرچک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بنیادی با ذکر یاد و نام شهدا با اشاره به معنایی و مفاهیم آیات سوره آل عمران به زنده بودن شهدا و فضل و عنایت پروردگار به آنان تاکید کرد و در ادامه گفت: که خداوند به کسانی که به شهدا متصل شوند بشارت داده است و تنها راه این اتصال را نداشتن حُزن و خُوف دانستند.وی با اشاره به اغتشاشات ماههای گذشته در کشور تاکید کردند که منافقین به کمک ایجاد حزن و خوف سبب تضعیف روحیه در مردم می شوند و در این بین افرادی مانند حبیب بن مظاهر بودند که از این فرصت استفاده نموده و بر ایمان خود افزودند.

این استاد قرآن بعد از پایان سخنرانی پاسخگوی پرسش های علاقه مندان به قرآن کریم بود و در ادامه با تدریس صوت ولحن و مقایسه صوت و لحن اساتید مختلف به ترویج قرائت قرآن و ارتقاء دانش قرآن آموزان پرداخت.

شرکت کنندگان در این کرسی به پاس رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ثواب تلاوتها انجام شده را به روح پر فتوح ایشان هدیه کردند.

کرسی تلاوت قرآن هر هفته چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حسینیه شهدا برای بانوان و بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام رضا برای آقایان برگزار می‌گردد و شرکت در این محفل برای عموم آزاد است.

تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز شهادت سردار دلها

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز مادران و همسران شهدا مقارن با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از صبر و ایثار مادران،همسران و خواهران تعدادی از شهدای این منطقه تجلیل کردند.

جان نثاری؛مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اعلام این خبر گفت: تعدادی از خادمیاران رضوی با حضور در منزل شهید مرتضی مشعوف ضمن دیدار با مادر شهیدان مشعوف، مجتبی دبیریان و همسر شهید کامران کبیری (خواهر شهید علومی) و خواهر شهید حیدریان از صبر و ایثار این مادران و همسران شهدا تجلیل کردند.

در این دیدار مادر شهید مشعوف از شب شهادت مرتضی و خوابی که دیده بود و نحوه شهادت این شهید خطاب به خادمیاران رضوی گفت:شهید در وصیت نامه به من توصیه کرده بودند که وقتی خبر شهادت را می شنوم همانند مادر وهب باشم.

مادر شهید مشعوف در ادامه گفت:که شب تولدش مصادف شد با شهادتش ، خوابش را دیدم ، میدانستم که یا خودش شهید شده یا برادر همرزمش که هردو در جبهه حضور داشتند، هردوپا از ران قطع شده بود و در جا شهید شده بود.

مسئول کانون ایثار و شهادت به فرازی از وصیت نامه شهید اشاره کرد: سخنی با جوانان حزب الهی و جوانان ایرانی ؛نکند در رختخواب غفلت بمیرند ، که امام حسین علیه السلام در میدان نبرد و با هدف و پیشوای ما مسلمین امام علی علیه السلام در محراب عبادت شهید شدند.

آزاد سازی ۲ زندانی جرائم غیر عمد توسط کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین

در سومین سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و به همت کارگروه صلح و سازش و اصلاح ذات البین کانون خدمت رضوی ورامین با کمک خیرین و نیکوکاران، بدهی دو نفر زندانیان جرائم غیرعمدی که یکی از آنها ۹ میلیون تومان بابت چک و دیگری ۱۰ میلیون تومان به علت نپرداختن نفقه در زندان بودند پرداخت و آزاد شدند.

سید یدالله حسینی رابط کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین در این خصوص اعلام کرد: به برکت و لطف امام رضا (ع) در سالروز شهادت سردار سلیمانی هفتمین و هشتمین زندانی توسط کانون خدمت رضوی ورامین و خیرین و نیکوکاران آزاد شدند.

حسینی گفت: امیدواریم این کار حسنه صلح و سازش به عنوان یکی از آموزه‌های قرآنی در جامعه متداول و جاری شود.

وی ادامه داد: به همت کارگروه صلح و سازش واصلاح ذات البین کانون خدمت رضوی ورامین و به نیابت از حضرت رضا(ع) یک پرونده قتل که حکم قصاص آن صادر و تایید شده بود با وساطت اعضای کانون خادم یاران رضوی ورامین و بزرگواری اولیا دم به صلح انجامید و این خانواده با حضور در دفتر خانه اسناد رسمی رضایت قطعی و بدون قید و شرط خود را اعلام کردند.

مسوول کانون خدمت رضوی ورامین گفت: این چهارمین قصاصی هست که اولیا دم با استعانت به حضرت رضا علیه السلام رضایت خود را اعلام و ثبت کردند.

آیین تکریم از مادران و همسران شهدا در شهرقدس

به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س)، آیین تکریم از مادران و همسران شهدای والامقام شهرستان قدس با همکاری ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور امام جمعه، مشاور امور ایثارگران در فرمانداری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی در معیت پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام در آستان مقدس امامزادگان حضرتین علیهم‌السلام برگزار شد.

این مراسم با مداحی خادمیار رضوی و ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام و سخنرانی برپا شد.

حجت الاسلام تقی‌پور در بخشی از سخنرانی این مراسم ضمن تسلیت وفات حضرت ام‌البنین(ع) و گرامیداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی دنبال شهادت، محو در ولایت و چشم و گوشش به ولی‌امر زمان بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی با تاکید بر پیروی از دستورات مقام معظم رهبری گفت: اگر امروز در امنیت و کمترین گرفتاری‌ها به نسبت کل دنیا به سر می‌بریم بخاطر زحمات و تلاش‌های پیروان ولایت و از خودگذشتگی و ایثار شهداست.

گفتنی است، در این مراسم از ۹۷ مادر شهید و ۸۹ نفر از همسران شهدا مورد تکریم قرار گرفته و آیین تجلیل به‌عمل آمد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان