ذی‌نفعان عرصه فناوری باید نقطه‌زنی کنند


ذی‌نفعان عرصه فناوری باید نقطه‌زنی کنند

مشهد ـ رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ذی‌نفعان عرصه فناوری باید نقطه‌زنی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرزایی ظهر سه شنبه در همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد با تاکید بر اینکه ذی‌نفعان عرصه فناوری باید نقطه‌زنی کنند، اظهار کرد: ما به عنصر قلع نیاز بسیاری داریم. آنالیز خاک برای قلع با روش ذوب قلیایی انجام می‌پذیرد اما تخصص لازم در اختیارمان نیست. یکی از هزاران چالش‌های دانش‌بنیان‌ها نبود بازار است و اگر نقطه‌زنی کنند، بازار به سمت آن خواهد رفت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص صادرات فناوری نیز گفت: نیروی انسانی فناوری در ایران ارزان است؛ این در حالی است که نیروی فناوری در ژاپن نسبت به نیروی فناوری ایران گران‌تر است و همین باعث گرایش سایر کشورها به سمت فناوری ایرانی است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری پشتوانه خوب علمی و فناوری است، خاطرنشان کرد: با اتحاد و هم‌افزایی می‌توانیم بر تمام چالش‌های موجود غلبه کنیم؛ ضمن اینکه در کشور ما ظرفیت‌هایی وجود دارد که مغفول مانده و وارد این عرصه نشدیم و امروز باید با رویکرد هم‌افزایی در عرصه گام برداریم.

میرزایی گفت: پارک علم و فناوری استان اهداف متعددی از جمله مردمی‌سازی فناوری را دنبال می‌کند چرا که زمانی می‌توانیم در یک عرصه درخشان عمل کنیم که به آحاد مردم جامعه فرصت‌های برابر بدهیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: پارک علم و فناوری برای دانش‌آموزان، دانشجویان و هر کس که می‌تواند ایده‌ای داشته باشد، یک پاتوق و بستر مناسب است و از ایده‌های آنان حمایت می‌کند. حمایت‌هایی اعم از بازاریابی، تجاری‌سازی و سایر حمایت‌های مورد نیاز که کامل‌ترین حالت ممکن آن را پیش‌بینی کرده است.

وی در خصوص اقدامات پارک علم و فناوری در راستای مردمی‌سازی فناوری بیان کرد: رویدادهایی را تحت عنوان تانا که توسعه و ارتقا زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است، برگزار کرده‌ایم. ما در این رویدادها عرضه و تقاضا را به یکدیگر متصل کردیم. مردمی‌سازی فناوری و ادامه این مسیر به عهده دانشگاه‌هاست. رویدادهای تانا را در سه عرصه برگزار کردیم که در حوزه صنایع غذایی ۱۴ نشان برتر که هفت نشان آن بین‌المللی است را کسب کردیم که تعدادی از جوانان نخبه ما در این رویدادها قراردادهای خوبی را منعقد کردند و آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم، محقق شد.

میرزایی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های خراسان رضوی به مرحله شکوفایی نرسید، گفت: در این استان باید بر حوزه شبکه‌سازی تمرکز کرد. در خراسان رضوی ظرفیت‌هایی وجود دارد که بنا به دلایل متفاوتی در ادوار گذشته متبلور نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: بسیاری از رویدادهای تانا و نشست‌های شیمی توسط پارک علم و فناوری خراسان رضوی آغاز می‌شود اما دانشگاه‌ها باید ادامه دهنده این مسیر باشند و نگذارند مغفول بماند. پارک علم و فناوری برنامه‌های بسیار و نیروی انسانی محدودی دارد؛ لذا باید دانشگاه‌ها ادامه‌دهنده این مسیر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها