واکنش حمید یاری به برگزاری لیگ منطقه‌ای کشتی


واکنش حمید یاری به برگزاری لیگ منطقه‌ای کشتی

به اعتقاد رئیس سازمان لیگ کشتی، اثرات برگزاری رقابت‌های لیگ منطقه‌ای نوجوانان در آینده خود را نشان خواهد داد.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: ابتدا باید یک تشکر ویژه از تمامی هیئت‌های کشتی و تیم‌های حاضر در لیگ منطقه‌ای کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان انجام دهم که با مشارکت حداکثری خود پس از ۶ سال برگزار نشدن این رقابت ها، دوباره جان تازه‌ای به این لیگ دادند و در واقع آن را احیاء کردند.

رئیس سازمان لیگ گفت: این مسابقات با نام گرامیداشت شهید کشتی گیر بهنام محمدی راد برگزار شد.

وی در مورد میزان مشارکت تیم‌ها در این مسابقات گفت: این رقابت‌ها در ۸ منطقه (گروه) برگزار شد و ما مسابقات را بر اساس شرایط سنی سال ۲۰۲۳ اتحادیه جهانی برگزار کردیم تا یکسال از رده‌ی نونهالان نیز بتوانند در آن حضور یابند و این به تیم نوجوانان ما در سال آینده کمک بسیاری می‌کنند.

یاری در خصوص مسابقات کشتی فرنگی گفت: مسابقات کشتی فرنگی با مشارکت ۳۰ تیم و با انجام ۶۸ دیدار تیم به تیم و ۶۸۰ کشتی در مرحله مقدماتی، ۹ دیدار تیم به تیم و ۹۰ کشتی در مرحله نیمه نهایی و ۴ دیدار و ۴۰ کشتی در مرحله فینال برگزار شد و در مجموع ۸۱ دیدار تیم به تیم و ۸۱۰ کشتی برگزار شد که در پایان عنوان‌های اول تا سوم نیز به تیم‌های مازندران، خوزستان و آریاکام پرهام تهران رسید.

وی در مورد مسابقات کشتی آزاد گفت: این مسابقات با مشارکت ۲۹ تیم و با انجام ۷۴ دیدار تیم به تیم و ۷۴۰ کشتی در مرحله مقدماتی، ۱۲ دیدار تیم به تیم و ۱۲۰ کشتی در مرحله نیمه نهایی و ۴ دیدار تیم به تیم و ۴۰ کشتی در مرحله فینال برگزار شد و در مجموع ۹۰ دیدار و ۹۰۰ کشتی برگزار شد که در پایان تیم‌های شهید صدرزاده شهریار، شیرخدا آمل و هیئت کشتی بروجرد اول تا سوم شدند.

یاری در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ منطقه‌ای از تیرماه سال جاری آغاز و آبان ماه نیز به پایان رسید و کشتی گیران آزاد و فرنگی کار نوجوان در حدود ۵ ماه با هم به رقابت پرداختند که این کار می‌تواند کمک بسیار زیادی به پیشرفت کشتی در سراسر کشور داشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...