حکومت یکی از شئون نبوت است/ضرورت حل مسئله مسکن مردم


حکومت یکی از شئون نبوت است/ضرورت حل مسئله مسکن مردم

همدان-نماینده ولی فقیه در همدان گفت :یکی از شئون نبوت حکومت وسیاست است و اگر حکومت وسیاست الهی وجود نداشته باشد آموزه های اجتماعی وفردی اسلام محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بابیان اینکه پیامبر منشأ خیر و برکت برای همه دنیا هستند افزود: طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب سیاست شغل انبیا است اگر حکومت و سیاست الهی وجود نداشته باشد آموزه‌های اجتماعی و فردی اسلام محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هدف حکومت پیامبر اسلام رسیدن به قدرت نیست و ایشان بعد از هجرت از مکه به مدینه حکومت تشکیل دادند تا در سایه آن آموزه‌های دین را در جامعه محقق و پایه گذاری نمایند.

شعبانی تصریح کرد: پیامبر اجرای عدالت را در سایه تحقق حکومت می‌دانند و برای رسیدن به عدالت و رفع مشکلات جامعه اسلامی از جمله امر به معروف، مبارزه با جهل و نادانی و مبارزه با طاغوت حکومت را تشکیل دادند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت یکی از اهداف بزرگ انبیا است و برای رسیدن به عدالت باید از آموزه‌های سیاسی پیامبر پیروی نمائیم گفت: جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر اسلام بوده است.

این مقام مسؤول مطرح کرد: در این برهه زمانی باید به مسئولان جوان انتقاد پذیر اعتماد کرد و این مسؤولان حل مشکلات مردم را در اساس کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: انقلاب اسلامی همواره بر محور وحدت بین جوامع اسلامی تاکید دارد و دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و تضاد در جوامع اسلامی هستند.

شعبانی موثق در ادامه بابیان اینکه برادرکشی و تکفیری بودن مخالف با موازین اسلام و قرآن است خاطرنشان کرد: در آشوب‌های اخیر دشمن با دروغ پردازی و شایعه قصد ایجاد مشکلاتی را داشت ولی خوشبختانه این دروغ پردازی‌ها برای ملت ایران امری عادی شده است.

وی گفت: مسئولان فرهنگی کشور محاسبه کنند در اتفاقات اخیر چقدر خسارت به کشور وارد شد، آیا بهتر نیست قبل از این اتفاقات برای مسائل فرهنگی و بصیرت افزایی جوانان هزینه شود، مثلاً سند قرآنی در همدان تدوین شد آیا در این زمینه بودجه‌ای وجود ندارد.

شعبانی موثق تاکید کرد: ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار جوانان قرار گیرد و از همه سالن‌های ورزشی و فرهنگی استفاده درست صورت گیرد این مسئله می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خودی خود جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در پایان َافزود: مردمی سازی مسئله مسکن توسط مسئولان استانی برای رسیدن به موفقیت در این حوزه و رفع مشکلات معیشتی مردم توسط مسئولان ارشد و استانی از الزامات مشکلات مردم است که باید پیگیری جدی صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی