کرمانشاه تبلور وحدت و برادری/نقشه تفرقه افکنی دشمنان به شکست خورد


کرمانشاه تبلور وحدت و برادری/نقشه تفرقه افکنی دشمنان به شکست خورد

کرمانشاه- اتحاد و همبستگی فرق و مذاهب مختلف اسلامی به عنوان امری ضروری در حفظ نظام اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و استان کرمانشاه همواره به عنوان نماد وحدت شناخته می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- رؤیا متکیائی: علما، دانشمندان و مصلحان جهان اسلام در عصر حاضر، اتحاد و همبستگی ملل و فرق اسلامی را خصوصاً در اوضاع و احوال کنونی که دشمن از همه جوانب هجوم آورده و پیوسته با وسایل مختلف در پی ایجاد اختلاف است از ضروری‌ترین نیازهای دولت‌های اسلامی می‌دانند.

نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت توسط امام خمینی (ره) و به دنبال آن ایجاد زمینه‌های اتحاد و همبستگی جهان اسلام و همفکری علما و دانشمندان به منظور نزدیک سازی دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان در زمینه‌های فقهی، اصولی، کلامی، تفسیری … و نیز بررسی مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه حل‌های مناسب و موضع‌گیری مشترک در موضوعات مورد اختلاف در سال‌های گذشته همواره در رفع توطئه‌های دشمنان به ویژه در ایران اسلامی راهگشا بوده است.

امام علی (ع) در خطبه ۱۷۶ «نهج البلاغه» در بیان لزوم وحدت بین مسلمین می‌فرمایند «مبادا در دین خدا به رنگ‌های مختلف درآیید؛ چرا که اتحاد و اجتماع در راه حق، هرچند ناخوشایند باشد از پراکندگی در راه باطلی که مورد علاقه شماست بهتر است» دقت در کلام حضرت علی (ع) ما را متوجه این حقیقت می‌کند که هرگاه افراد جامعه در مسائل ساده انعطاف به خرج دهند و در اموری که بر خلاف سلیقه آنها است دندان بر جگر بگذارند و تحمل پیشه کنند به یقین وحدت حاکم می‌شود و آرامش و عظمت به جامعه باز می‌گردد.

امیرالمومنین علی (ع) در بخشی از این خطبه به سراغ موضوع مهمّ «وحدت صفوف مسلمین» می‌رود و می‌فرمایند «و بدانید خداوند سبحان به هیچکس، نه از گذشتگان و نه باقی ماندگان به سبب اختلاف و تفرقه، نتیجه خوبی نبخشیده است‌».

در آیات و روایات نبوی به تمسّک به کتاب و عترت معصوم پیامبر (ص) اشاره شده است که می‌تواند انسان را از تفرقه دور ساخته و به خدا نزدیک کند و خداوند سبحان می‌فرمایند «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُو» (و همگی به ریسمان خدا، چنگ زنید، و پراکنده نشوید) و قرآن کریم تمام مؤمنان را برادر یکدیگر خطاب کرده و می‌فرماید: «مؤمنان برادر یکدیگرند» و در برای حفظ منافع مشترک، مسلمانان همچون برادر و اعضای یک خانواده هستند.

قرآن کریم تمام امّت اسلامی از هر ملیّت و قومی که هستند را به اتحاد و یگانگی برای دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان دعوت کرده و خداوند متعال می‌فرمایند: «ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید و گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شما است».



رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم حفظ وحدت تاکید کرده و می‌فرمایند «یکی از اصول اسلام، وحدت مسلمین و اخوت اسلامی است و تاکید کرده‌اند که مسلمین را به وحدت کلمه و دفاع از اسلام و مبارزه با ائمه‌ی کفر و سردمداران ظلم و فساد جهانی و متجاوزین به حقوق کشورها و ملت‌های ضعیف و دست نشاندگان آنها توصیه کنید، پیام اسلام، پیام وحدت و امنیت و برادری است، وحدت، برای مسلمین، یک نیاز قطعی است و فرمودند: تمسک به وحدت کلمه و برافراشتن پرچم برادری و مهربانی را برای ملتمان و کشورمان، از واجب ترین واجبات می دانم».

آیت الله خامنه‌ای در خاطراتی که از دوران تبعید پیش از انقلابش به سیستان و بلوچستان بیان می‌کند، ماجرا را اینگونه بیان می‌کند: من خودم در بلوچستان تبعید بودم … دستگاه‌ها نمی‌خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مسئلهٔ هفتهٔ وحدت - ولادت نبی اکرم در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و در هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه، آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم.

وحدت یک حقیقت اسلامی است

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هفته وحدت یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی به ویژه در عصر حاضر است که با ابتکار امام خمینی رضوان الله علیه در ایران اسلامی فاصلهٔ میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنابر روایات است تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفتهٔ وحدت نامگذاری شد

وی افزود: در کشور ما با وجود تنوع قومی و مذهبی مردم در کنار هم برادرانه و بدون هیچ اختلافی زندگی می‌کنند و اختلاف رای‌های مذهبی با وجود آگاهی و بصیرت مردم موجب تفرقه نخواهد نشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و به برکت وجود منادیان وحدت، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و وجود ائمه و علمای اهل سنت و تشیع که منادیان وحدت هستند، همیشه وحدت رویه حفظ شده است.

کرمانشاه تبلور وحدت و برادری/نقشه تفرقه افکنی دشمنان به شکست خورد

مرادی خاطر نشان کرد: وحدت یک حقیقت اسلامی است که در قرآن با آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» به آن اشاره شده و پیامبر اکرم (ص) فرمود مؤمن برادر مؤمن است و مردم اقوام مختلف ایران با وجود تعدد مذاهب برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرها که موجب ناآرامی و برهم زدن امنیت جامعه شده است، گفت: دین و شریعت اسلام از هر گونه تفرقه و اختلاف و اغتشاشی که موجب ایجاد خطر برای جان و مال مردم می‌شود نهی کرده است.

مرادی بیان کرد: دشمنان همواره با فریب و دسیسه درصدد پراکندگی مسلمان و ایجاد تفرقه بوده و مردم باید با هوشیاری و بینایی و بصیرت از هر نوع اختلافی که بر آتش فتنه می دمد دوری کنند.

وی دشمن شناسی و بصیرت را به عنوان به عامل مهم در حفظ وحدت جامعه معرفی کرد و گفت: مردم باید دشمن را بشناسند و این وحدت رویه‌ای که در بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور وجود دارد ارزان به دست نیامده است و برای این انقلاب شهدای بسیاری تقدیم شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: پرهیز از اختلاف و تفرقه دستور اکید قرآن و پیامبر اسلام (ص) است و مردم با درک و فهم منطقی باید آگاهانه با اتفاقات پیش آمده برخورد کنند و بدون تحقیق و نسنجیده و از روی احساسات تصمیمی نگیرند و جان افراد را به خطر نیاندازند و برای نظام و انقلاب ایجاد هزینه نکنند.

پیامبر اکرم (ص) عالی‌ترین نماد وحدت مسلمانان

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در همایش علمای وحدت در استان کرمانشاه که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در مجتمع بعثت برگزار شد، از پیامبر اکرم (ص) به عنوان عالی‌ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان یاد کرد.

وی افزود: از همه کسانی که عشق در گروه رهنمودهای پیامبر رحمت (ص) دارند و با بیان و قلم خود موجبات وحدت را فراهم می‌کنند تشکر می‌کنم زیرا تا نفس داریم باید خدمتگزار اسلام باشیم چون اسلام آئین فطری و جاودانه جهان است و برای همه انسان‌ها برنامه دارد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی ماندگار است، دین و اندیشه و دستوراتش ماندگار است زیرا یک هزار و ۴۰۰ سال با وجود تمام دشمنی‌ها و خیره سری‌ها علیه حضرت آئین الهی ماندگار است زیرا از یک قدرت، عزت و پشتوانه‌ای برخوردار است که هم او حامی رسول خود است.

کرمانشاه تبلور وحدت و برادری/نقشه تفرقه افکنی دشمنان به شکست خورد

علما بیان کرد: قرآن به عنوان کلام الله پشتوانه دارد چون پشتوانه و حامی دارد محور وحدت است زیرا برای نسل انسان از ابتدا تا انتها برنامه دارد و همین می‌تواند مرکز ثقل برنامه‌های مسلمانان باشد زیرا تمام این برنامه‌ها برای حفظ و عظمت مسلمانان است که در پرتو گفتمان و دعوت مقام معظم رهبری قرار گرفته که اساس و بنیاد آن هم جهاد تبیین است زیرا از طریق جهاد تبیین، هفته وحدت شکوفا می‌شود و تعالی این هفته به وضوح ظهور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن با قسم خوردن به قلم، عظمت اندیشه و آگاهی را می‌رساند، عظمت تبیین ابتدا از قرآن آغاز شد و در برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) گسترش یافت زیرا همین قرآن با تبیین به دست ما رسیده یعنی مفسرانی که قرآن را تفسیر کردند تا در راستای عظمت تبیین قدمی برداشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: پایه اسلام را پیامبر خدا (ص) بر حکمت بر اندیشه و دانش و فطرت نهاد برای همین هیچگاه معاندان نتوانستند طی این هزار و چهار صد سال خرده‌ای بر آن بگیرند و باید از این عظمت به درستی استفاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با محکوم کردن دخالت‌های همیشگی آمریکا در امور ایران، گفت: الان آمریکا با دخالت در امور ایران می‌خواهد تعدادی نوجوان عزیز و معصوم را بازیچه شیطنت خود قرار دهد و باید بداند این پندارهای پوچ و شیطانی نقش بر آب است و جوانان و نوجوانان عزیز ما قوی‌تر از وسوسه‌های شیطان بزرگ هستند.

علما با دعوت از علمای استان برای ایجاد بسترهای وحدت خاطر نشان کرد: امروز نباید شیعه و سنی بگویبم، باید کلمه مسلمان را مطرح کنیم زیرا همه ما یکی هستیم، چون پرچم اسلام یگانه است قرآن یگانه است پیامبر اسلام (ص) یگانه است، برای همین مطرح کردن فروعات شیعه و سنی برای دشمنی، کار اجانب است.

وی با بیان عظمت و قداست قرآن کریم اظهار داشت: تنها کتابی که تمام واژگان و جملات مال خود خداست فقط قرآن است و با کلام الله نمی‌شود جنگید، همچنانکه نمی‌شود با توحید جنگید، آنچه حرف پیامبر (ص) معصومین (ع) و خلفا است، همه بر محور توحید و وحدت است.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از برنامه‌ها و موضع گیری های مقام معظم رهبری، گفت: امامین انقلاب اسلامی با درایت و بصیرت منحصر به فرد خود خوب دانستند کشتی انقلاب اسلامی را چگونه از طوفان زمانه به سوی ساحل ترقی و پیشرفت و وحدت، هدایت کنند زیرا دعوت به وحدت کار پیامبر (ص)، ائمه (ع) و خلفا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اساس گفتمان امامین انقلاب اسلامی بر محور وحدت استوار است و این بزرگان وحدت اسلامی، رفاقت، با هم بودن، صمیمیت داشتن را همواره مورد توجه قرار داده‌اند.

وحدت اسلامی رمز شکسن نقشه‌های دشمنان

ملأ رشید ثنائی امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وحدت، رمز قدرت و اقتدار و پیروزی دنیای اسلام و باعث سربلندی و افتخار دنیای اسلامی است.

وی افزود: مسلمانان از هرگونه تفرقه و نفاق دوری کنند زیرا که اختلاف و تفرقه باعث شکست جوامع اسلامی و شادی دشمنان می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب با اشاره به آیات وحدت در قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی مسلمانان را به وحدت و دوری از تفرقه توصیه کرده است و وحدت باعث سربلندی مسلمانان و موجب رحمت الهی قرار گرفتن دنیای اسلام می‌شود

وی تاکید کرد: کسانی که به هر طریقی با برجسته کردن تفاوت‌ها به دنبال ایجاد اختلاف در بین مذاهب اسلامی هستند دشمن خدا و دشمن دنیای اسلامی هستند و مسلمانان باید با بصیرت و هوشیاری از اینگونه افراد از تفرقه دوری کنند.

فضای رسانه‌ای غرب به دنبال ایجاد تفرقه افکنی در جامعه مسلمین

محمدحسین ضیغمیان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) خاتم پیامبران بوده و باید مسلمانان بر اساس آموزه‌های دینی پیامبر در کنار یکدیگر با همدلی و وحدت زندگی کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد وحدت اسلامی، تصریح کرد: رهبر انقلاب ذکر کردند که وحدت یک مسئله تاکتیکی در بین مسلمانان نیست و در قرآن کریم بیش از ۵۰ آیه در مورد وحدت ذکر شده است.

ضیغمیان بیان کرد: ضرورت وحدت زمانی مشخص می‌شود که تحرکات دشمن در عرصه تفرقه افکنی رصد شود و به صراحت می‌توان مشاهده کرد استکبار جهانی از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای شیعه و اهل سنت در پی ایجاد تفرقه در مذاهب اسلامی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه سالیان متمادی است که بدون تفرقه و مشکل با یکدیگر زندگی می‌کنند و استان کرمانشاه به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته می‌شود و در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم بصیر استان کرمانشاه نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!