رویکرد اسلام ناب محمدی بزرگترین سد در برابر ایادی استکبار است


رویکرد اسلام ناب محمدی بزرگترین سد در برابر ایادی استکبار است

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: رویکرد اسلام ناب محمدی بزرگترین سد در برابر ایادی استکباری است لذا دشمنان با این قرائت صحیح از اسلام مشکل دارند.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نامگذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره)، راهبردی بسیار مهم محقق شد زیرا در سیر تمدنی یکی از موضوعات بسیار مهمی که جز الزامات بوده و بدون آن تحقق تمدن نوین اسلامی محقق نخواهد شد، موضوع اجتماع قلوب و وحدت مسلمین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام خمینی (ره) در ترسیم شاخصه‌ها در حوزه وحدت سراغ قومیت، ملیت‌ها، برخی نگاه‌های خاص در حوزه مذاهب نمی‌رود و شاخصه و راهبرد کلان را ترسیم می‌کند و علت بسیاری از کینه‌ورزی ها در این نکته است.

وی گفت: شاخصه و جبهه بندی که امام راحل مشخص کرد نشان از عمق درایت مندی و هوشمندی ایشان است؛ امام (ره) اسلام آمریکایی و محمدی را به بشریت معرفی می‌کند بی آنکه صحبت از هیچ ملیت و قومیت به میان بیاورد.

دیلمی بیان کرد: اسلام آمریکایی برای ایادی کفر یک فرصت است و امروز ایادی آنها در منطقه به گاوهای شیرده جریان استکباری تبدیل شده‌اند، استعمارگران به دنبال بسط اسلام آمریکایی هستند و با چنین اسلامی مشکل ندارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اسلام ناب، اسلامی مبارز، مجاهد، استعمارستیز و عدالت خواه است و دارای شاخصه‌های تمدنی است، روح تفکر که در درون اسلام ناب نهفته است شجره طیبه‌ای را به عنوان جبهه مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: تفکری که در منظومه تفکر امامین انقلاب بود و امروز گسترش پیدا کرده است دقیقاً همان چیزی است که دشمن با آن مشکل دارد و به همین دلیل به دشمنی علیه نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند.

دیلمی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دشمنان نشان دادند که نهایت هنر و قدرت آنها آتش زدن سطل زباله، سوء استفاده از احساسات جوانان و آتش زدن قرآن و مساجد است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: رویکرد اسلام ناب محمدی بزرگترین سد در برابر ایادی استکباری است لذا دشمنان با این قرائت صحیح از اسلام مشکل دارند.

وی ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش، مهدهای کودک و دانشگاه‌ها جوانان انقلابی تربیت می‌شوند و حقیقتاً نسبت به این مسئله غفلتی انجام شده و باید با جهاد تبیین آن را جبران کرد.

دیلمی اظهار کرد: یکی از مهمترین و سخت‌ترین عرصه‌های جهاد حتی در سیره پیامبران الهی وحدت و انسجام اسلامی با محوریت روح مقاومت و ایستادگی است، اینکه ملت‌های مسلمان همه در زیر خیمه امامت و نبوت جمع شوند، لذا در جنگ ادراکی چیزی که می‌تواند به ما کمک کند تقویت باورها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام صادق (ع) با تربیت بیش از چهار هزار شاگرد به اسلام خدمت بسیار بزرگی کرد و یکی از مسائل بسیار مهمی که به آن پرداخت تبیین امام شناسی، ولی جامعه، دشمن و وظیفه بود.

وی بیان کرد: امام صادق (ع) در لحظات آخر عمر فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد و این مسئله اهمیت نماز را مشخص می‌کند.

دیلمی ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که باید در خانواده به آن پرداخته شود توجه به تربیت معنوی فرزندان است و اگر نسبت به آموزش مسائل دینی و به خصوص نماز اول وقت کوتاهی شود صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: پدر و مادر نسبت به تربیت عقلانی فرزندان اهتمام داشته باشند و با دلایل عقلانی مسائل معنوی را برای فرزندان خود تبیین کنند و نسبت به تربیت معنوی و حماسی فرزندان خود نیز توجه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)