دشمن از آب گل آلود اختلاف سلیقه‌ها به دنبال وحدت شکنی است


دشمن از آب گل آلود اختلاف سلیقه‌ها به دنبال وحدت شکنی است

اصفهان - کارشناس مسائل سیاسی گفت:دشمن از آب گل‌آلود اختلاف سلیقه‌ها به دنبال وحدت‌شکنی است،نمونه اراده جمعی یک ملت را به گفته فوکو باید در انقلاب اسلامی ایران دید و از آن محافظت کرد.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش وحدت در پیروزی ملت‌ها اظهار داشت: یکی از عوامل قدرت در پیروزی ملت وحدت است و در تفکر اسلامی زمانی که محور وحدت، ارزش‌های اسلامی قرار گیرد (واعتصموا به حبل الله جمعیا و لا تفرقوا…) ملت تبدیل به امت می‌شوند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و پیشرفت‌های مختلف به سبب وحدت بوده و دشمن امروزه این عامل را هدف قرار داده و با شایعات، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات سعی دارد که مردم را روبروی هم قرار دهد.

مصداق میشل فوکو برای اراده جمعی یک ملت

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تلاش دشمن عدم شکل‌گیری وحدت میان سلیقه‌های گوناگون بر اساس مبانی است، گفت: میشل فوکو فیلسوف اجتماعی از فرانسه معتقد است که در جامعه‌شناسی یک مفهومی به نام اراده جمعی یک ملت وجود دارد که این مفهوم یک مصداق در دنیا دارد آن هم انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی یک اراده جمعی رخ داد و از همه طیف‌ها و سلیقه‌ها به صحنه آمدند و به همین جهت می‌طلبد که امروزه اجازه ندهیم اختلاف سلیقه‌ها به جنگ داخلی تبدیل شود.

حجاب یک الزام است نه اجبار

نصری با اشاره به قوانین هر جامعه‌ای تصریح کرد: الزام به قوانین در هر جامعه‌ای باید وجود داشته باشد و در غیر این صورت این نظم اجتماعی به هم می‌ریزد که در کشور ایران محور قوانین، ارزش‌های اسلامی واقع شده و باید به آنها ملزم باشیم تا وحدت و نظم اجتماعی را شکل دهد.

وی حجاب را یک ارزش اسلامی به عنوان الزام و نه اجبار دانست و افزود: اکراه، اجبار و الزام به قوانین اجتماعی سه کلیدواژه اصلی مطرح شده است که حجاب در واقع الزام به قوانین است؛ آیا می‌توان گفت مرگ بر کلاس اجباری، امتحان اجباری، سرکار رفتن اجباری! در حالی که این موارد نظم و الزام به قوانین را نشان می‌دهند و در دین ما هیچ چیزی اجباری نیست.

تلاش دشمن در شکستن وحدت و ارتباط امت با ولایت

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: حجاب در واقع منافع بیشتری برای امنیت، آسایش افراد و حفظ شخصیت افراد دارد و دشمن با دروغ و تهمت به دین که حجاب اجباری است و ایجاد تردید در ذهن جوانان به دنبال این است که ارزش‌های اسلامی کمرنگ و وحدت مردم از دست برود و ارتباط امت با امامت و رهبری خدشه دار شود تا به نفع خودش باشد.

وی با مثالی از دوران کرونا و همراهی مردم، گفت: نمونه‌های از کمک مومنانه، حضور داوطلبانه جوانان در غسالخانه و در بیمارستان‌ها در بخش کرونایی نشان داد حتی در زمان تحریم هم کمترین خسارت و فوتی را نسبت به کشورهای غربی و آمریکا البته با همراهی و همدلی مردم داشتیم.

نصری معتقد است که یکی از عوامل اقتدار و قدرت ملت وحدت بین مردم است و دشمن به دنبال ضربه زدن و شکاف بین مردم است تا صلابت و اقتدار جامعه را در هم بشکند.

آغاز فعالیت فرهنگی و تربیتی از نهاد خانواده

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خانواده در این میان می‌توانست نقش پررنگی داشته باشد تا جوانان را آگاه کنند، گفت: امروزه غرب زن را به عنوان کالا در ویترین فروخته می‌شود و مفاهیم مادر و همسر و خانواده جایگاهی برای آنها ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار شهیده دختر و زن برای استقلال و آزادی خود دفاع کردند، گفت: در دفاع مقدس خانواده‌ها با فرزندان خود حضور داشتند و آغاز کار فرهنگی و تربیت از نهاد خانواده است و به دنبال آن دانشگاه و رسانه‌ها باید در این مسیر قدم بردارند.

تقدم اخلاق و بصیرت فرزندان نسبت به نمره و مدرک

نصری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید ادب و اخلاق و بصیرت و آگاهی فرزندان خود را مقدم بر نمره کلاسی و مدرک بدانند، گفت: خانواده‌ها باید هوشیار باشند که دشمن نتواند فرزندان ما را یار خود انتخاب کند و این امر به جز توجه به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط امروزه شاهد هستیم که جوانان و نوجوانان کم سن و سال بیشتر در معرض هجمه دشمن قرار دارند و هیجان‌زده در صحنه قرار می‌گیرند و باید دید که خانواده‌ها در کنترل و هدایت فرزندان خود چه نقشی داشتند تا از آسیب به آنها جلوگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان