اورژانس گلستان نیازمند 30 آمبولانس جدید/ 61 پایگاه فعال هستند


اورژانس گلستان نیازمند 30 آمبولانس جدید/ 61 پایگاه فعال هستند

گرگان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اورژانس گلستان برای خدمات رسانی حداکثری و پوشش سریع‌تر و کامل‌تر به حادثه دیدگان به ۳۰ آمبولانس جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد مقسمی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: هم اکنون ۶۱ پایگاه ثابت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه هوایی اورژانس ۱۱۵ در استان با بیش از ۸۰ نیروی ماهر و کار بلد شامل پرستار یا کارشناس فوریت‌های پزشکی به مردم امدادرسانی می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: به زودی با تجهیز و استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در گنبدکاووس تعداد پایگاه‌ها فعال در گلستان به ۶۴ مرکز امدادی می‌رسد.

مقسمی از خارج شدن نزدیک به ۵۰ دستگاه آمبولانس از مسیر عملیات امدادی، ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر نیاز به ۳۰ دستگاه آمبولانس جدید داریم که سه دستگاه تامین شده و با پیگیری مسئولان دانشگاه و استانداری برای تخصیص مابقیَ با همراهی نمایندگان مجلس در حال انجام است.

گفتنی است استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض خطر سیل، زلزله، رانش زمین و نیز آتش سوزی جنگل‌ها است، همچنین قرارگرفتن بسیاری از شهرها و روستاهای استان در حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی، کشاورزی بودن استان و تعداد بالای موتورسیکلت در حال استفاده، احتمال بروز خطر و آسیب سوانح رانندگی در این استان را افزایش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت