رشد 7 درصدی صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه


رشد 7 درصدی صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از رشد هفت درصدی صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد باباخانی بعد از ظهر پنچشنبه در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی استان کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر اینکه اقدامات ارزشمندی برای تردد حدود ۵۵۰ هزار زائر اربعین صورت گرفت از توجه به صادرات و توسعه تجارت غافل نشدیم.

وی با اشاره به وجود مزه‌ای تجاری و بارزچه های مرز، افزود: توسعه تجارت و افزایش صادرات استان کرمانشاه از برنامه‌های اصلی و مهم استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خواستار بررسی دقیق روند صادرات در مرزهای استان شد و گفت: در آینده نزدیک کمیته‌ای با محوریت دفتر اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه‌های صمت، گمرک، اتاق بازرگانی و راهداری به منظور بررسی میزان صادرات در مرزهای استان تشکیل خواهد شد که بعد از تهیه گزارش توسط این کمیته، جلسات بعدی کارگروه توسعه صادرات درهمان مرزها تشکیل خواهد شد زیرا با جدیت به دنبال افزایش صادرات و تجارت به منظور کمک به رونق اقتصادی در استان هستیم.

باباخانی همچنین خواستار تعیین یکی از مرزهای استان به منظور ایجاد مرز تخصصی در راستای کمک به توسعه صادرات و تجارت بیشتر در استان کرمانشاه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر نقش ارائه برنامه‌های آموزشی به تجار و افراد شاغل در بخش صادرات استان به منظور رونق اقتصادی در مرزها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: میزان صادرات استان در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل از هفت درصد رشد برخوردار است که امیدواریم با توجه به برنامه‌های در دست انجام این میزان در ۶ ماهه دوم با رشد بیشتری نیز همراه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟