بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی


بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی

رشت- استاندار گیلان گفت: بهره گیری از واحدهای دانش بنیان در دامپزشکی و تقویت ارتباط با پارک علم و فناوری می‌تواند بسترساز کاهش مخاطرات دامی و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع مدیرکل و کارکنان دامپزشکی گیلان اشاره به نقش مهم این سازمان در حفظ سلامت جامعه اظهار کرد: پیشگیری اساسی‌ترین راه برای حفظ سلامتی است.

وی به خطراتی که دامپزشکان و کارشناسان این حوزه در مواجه با انواع بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان اشاره کرد و گفت: این خطرات برای حفظ سلامت جامعه می‌پذیرند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دامی استان و با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها از مزرعه و تا سفره افزود: این کار برای تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به مبارزه علیه بیمارهای دامی اشاره و تأکید کرد: توجه به این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا به مردم اطلاع رسانی شود.

عباسی با اشاره به اینکه از فناوری‌های نوین باید در مجموعه دامپزشکی استفاده شود، گفت: بهره گیری از واحدهای دانش بنیان و تقویت ارتباط با پارک علم و فناوری می‌تواند بسترساز کاهش مخاطرات دامی و نیز ارتقای سطح سلامت افراد جامعه باشد.

وی ادامه داد: در کنار همه وظایف تعریف شده دامپزشکی، این حوزه با توانمندی‌ها و برنامه‌های کاربردی، نقش بسزایی در تولید و رونق اقتصاد جامعه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3