میراث فرهنگی موضوع مواد اولیه تولید کنندگان را پیگیری می‌کند


میراث فرهنگی موضوع مواد اولیه تولید کنندگان را پیگیری می‌کند

زنجان-معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی موضوع تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم جلالی روز پنجشنبه در بازدید ازکارگاه چند منظوره هنرمند زنجانی، افزود: صنایع‌دستی زنجان باید از حالت تزئینی بیرون بیاید و کاربردی شود و صنایع‌دستی استان را به شکلی متحول کنیم که هنرمندان بیشتر تلاش کنند و ما هم کمک می کنیم تا مسیر برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها هموارتر شود.

وی با اشاره به اینکه برندسازی و اعتمادسازی برای خریداران نقش مهمی در بهره‌مندی اقتصادی تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایفا می‌کند اظهار داشت: صنایع‌دستی ارتباط مستقیم با هنر دارد، آنها محصولاتی هستند که بطور مستقیم برگرفته از ذوق و سلیقه افراد با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف هستند، پس طراحی لوگو صنایع‌دستی باید خیلی جدی گرفته شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: در حوزه صنایع‌دستی انتظار می‌رود هر هتل یا مجتمع گردشگری در این استان ظرفیت ایجاد یک نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی را داشته باشد.

جلالی یادآور شد: شهر تاریخی ابهر به عنوان یک بسته کامل گردشگری و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، صنایع‌دستی و فرهنگی در کشور دارای ظرفیت ویژه است‌.

وی ادامه داد: کالای فرهنگی و صنایع خلاق راه نفوذ است. صنایع‌دستی ما نماد هویتی و سلول‌های فرهنگی هستند و آفرینش‌های هنری که در صنایع‌دستی وجود دارد، در تمام دنیا بی‌نظیر است.

جلالی گفت: نمایش صنایع‌دستی و فروش آنها با توجه به جذابیت و نمودی که دارند می‌توانند در در مجتمع‌های گردشگری مورد استفاده قرار گیرند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: در ساخت مجموعه گردشگری به همان مقداری که باید به نگهداری و حفاظت آن اهمیت داد، تبلیغات و برندسازی هم حائز اهمیت است و با ایجاد رویدادهای مختلف باید از آن استفاده شود، رویدادها به عنوان جاذبه‌های مکمل به رونق گردشگری در هر فضایی کمک می‌کنند.

جلالی گفت: جذب مشتری یک علم است و یکی از مهم‌ترین ارکان بازاریابی است، آشنایی با روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات موفقیت در کسب‌وکار است، باید این علم را در عرصه گردشگری و صنایع‌دستی آموزش داد و در این عرصه به کار برد.

مسئول این کارگاه نیز در این بازدید گفت: این کارگاه چهار سال است که راه‌اندازی شده و شامل بخش‌های مختلف مانند رشته مسگری، ریختگری، نورد، خم‌کاری، مونتاژ، قلع و رشته سفال‌سازی است.

این صنعتگر صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: استفاده از کارگاه‌هایی که محیط‌زیست را آلوده نمی‌کند مدنظر ما بود و ما از ضایعات مس برای تولیدات خود استفاده می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)