نیازمند فرهنگ‌‍ سازی مقوله استاندارد در جامعه هستیم


نیازمند فرهنگ‌‍ سازی مقوله استاندارد در جامعه هستیم

زنجان-سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی مقوله استاندارد در جامعه هستیم و در این زمینه تاکنون برنامه های خوبی در بخش های مختلف اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی واحدپور ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد؛ با بیان اینکه ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است، گفت: از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته استاندارد در ایران نامگذاری شده است.

وی بیان داشت: طی ۶ ماه امسال ۳۳ مورد صدور پروانه استاندارد و ۱۱۰ مورد تمدید پروانه استاندارد و یک مورد پروانه تشویقی در استان انجام شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: ۱۱۰ مورد بازرسی از وسایل شهربازی و ۴۱۸ مورد بازرسی از آسانسور در استان انجام گرفته است.

واحدپور تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد، مسابقات مختلفی در بین کودکان اجرا می‌شود.

وی افزود: کالاها زمانی اجازه تبلیغ می‌گیرند که نشان استاندارد داشته باشند و استاندارد بر کالاهایی که در فضای مجازی خرید یا فروش می‌شود اگر مشمول استاندارد اجباری باشند، نظارت انجام می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره ۱۵۱۷ اطلاع رسانی کنند و یا با ارسال شماره درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و مشخصات محصول اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان بیان داشت: یک هزار و ۱۳۶ مورد آزمون از نازل‌های سوخت در زنجان طی ۶ ماه امسال صورت گرفته است.

واحد پور افزود: یک هزار و ۷۰۹ مورد آزمون وسایل سنجش توزین سبک در این بازه زمانی انجام شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی مقوله استاندارد در جامعه هستیم و در این زمینه تاکنون برنامه های خوبی در بخش های مختلف اجرا شده است.

واحدپور از اجرای طرح طاها در استاندارد زنجان خبر داد و گفت: با اجرای طرح طاها، ضمن پایش و ارزیابی تولیدکنندگان نسبت به رعایت استانداردها در تولیدات خود، محصولات و فرآورده‌های با کیفیت پایین‌تر از استاندارد شناسایی شده و با تولیدکنندگان این نوع محصولات برخورد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا