آغاز کشت محصولات پاییزه در 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مرکزی


آغاز کشت محصولات پاییزه در 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مرکزی

اراک- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از آغاز کشت محصولات پاییزه در ۳۲۰ هزار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زاهدی با اشاره به اینکه امسال در ۳۲۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان مرکزی محصولات پاییزه کشت می‌شود، اظهار کرد: این محصولات شامل گندم، جو و دانه‌های روغنی کلزا و کاملینا است.

زاهدی با بیان اینکه از این میزان ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می‌یابد، افزود: ۶۵ هزار هکتار جوآبی و دیم، حدود هزار هکتار دانه روغنی کلزا و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت دانه روغنی کاملینا کشت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی مرکزی است، گفت: سطح زیرکشت محصولات پاییزه نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به اجرای طرح الگوی کشت اشاره و اضافه کرد: این طرح به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و برای اولین بار در استان مرکزی برای کشت محصولات پاییزه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال کشت محصولات کم آب بر هستیم، افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌ای برای تأمین بذر، کود مورد نیاز کشاورزان از مهم‌ترین حمایت‌ها در قالب اجرای طرح الگوی کشت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل