ساختمان میراثی شهربانی بابلسر موزه می شود


ساختمان میراثی شهربانی بابلسر موزه می شود

بابلسر- رئیس اداره میراث فرهنگی بابلسر درباره وضعیت ساختمان میراثی شهربانی بابلسر گفت: این ساختمان پس از مرمت و بازسازی به عنوان موزه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

غلامرضا چشمه نور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت ساختمان میراثی شهربانی سابق بابلسر گفت: این بنا به به یک بانک تعلق داشت و این بانک تصمیم داشت ساختمان شهربانی را با تغییر کاربری به بانک تبدیل کند و طرح آن توسط سازمان میراث فرهنگی مورد تأیید قرار گرفت و قرار بر این بود که با نظارت این سازمان، ساختمان مرمت شود اما این پروژه به تعویق افتاد

وی ادامه داد: متأسفانه مالک ساختمان شهربانی این بنا را به حال خود رها کرده تا در شرایط آب و هوایی و به مرور زمان تخریب شود و با توجه به درخواست‌ها و مکاتبات شهرداری و میراث فرهنگی و حتی نماینده وقت، هیچ گونه مسئولیتی را برعهده نگرفته و از همکاری با مسئولان ذی ربط شانه خالی کرده و توجهی به مطالبات شهروندان ندارد.

چشمه نور اظهار داشت: مدتی بود که این ساختمان بلاتکلیف مانده و در معرض باد و باران در حال تخریب بود که با همت مسئولان شهرستان و استان جلسه‌ای در این باره تشکیل و مقرر شد این ساختمان فعلاً به مدت ۱۰ سال در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا پس از مرمت و بازسازی به عنوان موزه بهره برداری شود.

چشمه نور تصریح کرد: ما منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم تا با مکاتبات از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و هم وزارتخانه از طریق استانی و ملی برای مرمت و بازسازی اعتبار و بودجه دریافت کنیم و بعد از دریافت اعتبار با شرکتی که دارای گرید میراث فرهنگی است وارد مذاکره می‌شویم و پروژه بازسازی را شروع می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شهرداری هم در این زمینه بخشی از هزینه بازسازی از جمله نمای بیرونی و سقف ساختمان را برعهده می‌گیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان