نسبت به تبیین اهداف انقلاب اسلامی به نسل جوان کوتاهی کردیم


نسبت به تبیین اهداف انقلاب اسلامی به نسل جوان کوتاهی کردیم

قم- رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: نسل جدید با بزرگی انقلاب اسلامی آشنا نیستند که در این زمینه نسل اول انقلاب، دانشگاه و حوزه نسبت به تبیین انقلاب اسلامی کوتاهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش مؤثری داشتند و صدای امام راحل با انواع شیوه‌های رسانه‌ای متناسب با امکانات رسانه‌ای آن زمان که کار بسیار دشواری بود صورت می‌گرفت و ملت را یکدست می‌کرد و این امر در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین بود.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر بیان داشت: رسانه‌ها در طول سال‌های دفاع مقدس و سال‌های پس از جنگ نیز نقش بسیار مؤثری در پیشبرد اهداف کشور داشتند.

مهاجرنیا عنوان کرد: انقلاب اسلامی از جمله مقولات مورد توجه در دانشگاه‌های کشور بوده که به نظر می‌رسد در این زمینه هنوز از فقر ادبیات تحقیقی رنج می بریم.

وی عنوان داشت: در دانشگاه‌ها درس عمومی به اسم انقلاب اسلامی داریم اما نتوانستیم تبیین درستی در این زمینه داشته باشیم و به ترجمان دانشمندان غربی نسبت به انقلاب اسلامی بسنده کردیم.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: پدیده انقلاب اسلامی فراتر از واقعیت جامعه شناسی است و ادعای انقلاب فراتر از محدوده ایران بوده و مدیریت جهان و بشریت را هدف داشت و امام راحل از ابتدای امر بر موضوع صدور انقلاب اسلامی تاکید داشتند و این انقلاب را مقدمه ظهور اعلام می‌کردند.

مهاجرنیا تاکید کرد: قم که خاستگاه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهد و اهداف انقلاب و آینده این انقلاب برای نسل جوان مورد واکاوی قرار گیرد.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر بیان داشت: اگر واقعیت انقلاب به مردم گفته شود به خصوص به جوانان دهه هشتادی آنان از این انقلاب حراست خواهند کرد که متأسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفته است و این نسل جدید آنگونه که باید و شاید با بزرگی این انقلاب و کاری که امام راحل کردند آشنا نیستند که در این زمینه نسل اول انقلاب، دانشگاه و حوزه نسبت به تبیین انقلاب اسلامی کوتاهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن