حافظ ادیبی امیدوار به آینده است


حافظ ادیبی امیدوار به آینده است

شیراز- شهردار شیراز گفت: حافظ ادیبی خوش‌بین و امیدوار است که غم دوران را می‌شناسند ولی به آینده امیدوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن اسدی شامگاه چهارشنبه در آئین گرامیداشت بیست و ششمین یادروز حافظ در تالار حافظ شیراز بیان کرد: حافظ اعجاز ادبیات است و گرامیداشت این روز گرامی داشت ادبیات تاریخ زبان فارسی است.

وی ادامه داد: حافظ خوشبین و امیدوار است که غم دوران را می‌شناسند ولی به آینده امیدوار بوده و صدای پارس را با اشعارش در جهان پیچاند.

اسدی تاکید کرد: همزمانی یادروز گرامیداشت حافظ شیرازی و هفته وحدت بار دیگر یادآور آن است که حافظ، حافظ قرآن و معارف اسلامی است با این حال حافظ ناشر ادبیات فارسی در جهان دیروز و امروز است.

او ادامه داد: اشعارش حاوی کرامت لطف قرآنی بوده و آرامش دهنده روح انسان است و روح زنگار گرفته انسان را به سمت هدایت و تعالی هدایت می‌کند.

شهردار شیراز اظهار کرد: حافظ با کاری سترگ توانست شیوایی کلام زبان پارسی را در اشعارش آورده و توانست گنجینه‌ای ناتمام در ادبیات پارسی ایجاد کند.

اسدی تاکید کرد: جهانیان از این توانایی انگشت به دهان شده و این اثرگذاری به قدر پیشرفت داشته که حتی گوته در خصوص حافظ با این واژه او را بیان کرده است که حافظ ذوب کننده انسان در جهان ادبیات است.

به اعتقاد عالی‌ترین مقام مدیریت شهری شهرداری شیراز می‌توان با بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در استان فارس و همزمان با سالروز زادروز ادیبان فرهنگی این شهر می‌توان با تعاملات ویژه با یونسکو، شیراز به عنوان پایتخت شهرهای خلاق جهان ثبت شود.

اسدی تاکید کرد: می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب مشارکت‌های اقتصادی استفاده نمود تا بتوان شرایط حضور گردشگران خارجی را در استان فارس و شهر شیراز فراهم نمود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی