حمایت از احیای مزارع پرورش ماهی راکد در پارس‌آباد


حمایت از احیای مزارع پرورش ماهی راکد در پارس‌آباد

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: حمایت و راه‌اندازی مجدد مزارع پرورش ماهی راکد در شهرستان پارس‌آباد با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه از رویکردهای شیلات استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار پارس‌آباد اظهار کرد: از طرح‌های پرورش ماهیان گرم آبی، زینتی و… استقبال کرده و با حمایت، راهنمایی و آموزش متقاضیان آبزی‌پروری در تلاش برای توسعه و ارتقای صنعت شیلات استان هستیم.

وی شیلات را یکی از مهمترین زیربخش‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: با عزم جدی و اراده جمعی به موازات نگاه کارشناسانه و عمل‌گرایانه می‌توانیم تحولی جدی در توسعه تولیدات شیلاتی در شهرستان پارس‌آباد ایجاد کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با تاکید بر جهش واقعی در چرخه تولید و اقتصاد کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های شیلاتی ظرفیتی مناسب در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید است.

اله‌بخش افزود: فعالیت‌های شیلاتی می‌تواند در تحقق توسعه تولیدات استان نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی از ارکان مهم استقلال اقتصادی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: شیلات در تأمین بخش عمده‌ای از پروتئین جامعه، حصول منابع انرژی، درآمد ملی و همچنین در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افراد، نقش بسزایی دارد که توسعه زیرساخت‌های این بخش می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغال، ارزآوری و درآمدزایی باشد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل وجود بازار تخصصی، ایجاد مرکز تکثیر آبزیان، رهاسازی بچه ماهی و احیای ظرفیت‌های موجود را ضروری دانسته و خواستار حمایت و توجه ویژه فرماندار پارس‌آباد در این راستا شد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این دیدار ظرفیت‌های شیلاتی را ظرفیتی مناسب در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید در شهرستان پارس‌آباد اعلام کرد.

جابر جهان‌بین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شیلاتی می‌تواند مصداق خوبی برای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال جوانان، به سهم شیلات در ایجاد اشتغال و تولید آبزیان اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی بیشتر شیلات استان در آموزش نحوه پرورش و تولید آبزیان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود