123 پرونده قضایی تصرفات اراضی ملی در سمنان تشکیل شد


123 پرونده قضایی تصرفات اراضی ملی در سمنان تشکیل شد

سمنان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: ۱۲۳ پرونده قضایی تصرفات اراضی ملی در سمنان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ابوطالبی در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۱۲۳ پرونده تصرفات اراضی طبیعی در استان تشکیل شده است، تاکید کرد: عمده این پرونده‌ها با گزارش‌های مردمی کشف شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۴۲۰ مورد تماس طی یک سال اخیر با سامانه‌های مرتبط با منابع طبیعی برقرار شده است، تاکید کرد: ماحصل رسیدگی به این پرونده‌ها دستگیری ۷۰ متخلف بوده است.

حریق در اراضی ملی و جنگل‌ها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه خلع ید حدود ۷۰ هکتار از اراضی ملی و بازگشت آن به بیت‌المال طی یک سال اخیر از جمله اقدامات در خور توجه یگان حفاظت بوده است، گفت: در این بازه زمانی همچنین از تصرف بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دولتی پیشگیری شده است.

ابوطالبی با بیان اینکه در راستای اقدامات و پیشگیری‌های لازم از سوی نیروهای حفاظتی در سراسر استان سمنان، در شش ماهه سال جاری تعداد فقرات حریق ۹۰ درصد و از نظر مساحت ۹۶ درصد کاهش داشته است، گفت: در نیم سال قبل ۲۹ مورد حریق در ۳۷ هکتار اراضی طبیعی استان رخ داده بود که در سال ۱۴۰۱ این شاخص به شش مورد و ۲۱ هکتار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری چهار نفر از نیروهای حفاظتی و سه نفر از نیروهای مردمی نیز برای مبارزه با قاچاق چوب و تصرفات اراضی ملی مصدوم و مجروح شده‌اند، تاکید کرد: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۸۵ پرونده قضائی تشکیل و در این رابطه چوب و زغال و محصولات فرعی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی