امنیت و استقلال امت اسلامی با دورشدن از آمریکا محقق می شود


امنیت و استقلال امت اسلامی با دورشدن از آمریکا محقق می شود

گرگان- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: کشورهای اسلامی برای آنکه امنیت و استقلال خود را محقق کنند باید در همه عرصه ها از وابستگی به آمریکا فاصله بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر چهارشنبه در نشست وحدت‌آفرین علمای شیعه و سنی در گرگان اظهارکرد: کشورهای اسلامی باید استقلال و امنیت خود را در تبری از آمریکا جستجو کنند؛ اقتدار و سربلندی جامعه اسلامی در دور شدن از این کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان افزود: همان طور که کشورهای مسیحی با همه اختلافاتی دارند، برای اتحاد بیشتر مجامع فراگیر تشکیل می‌دهند؛ مسلمانان هم باید اتحادیه اسلامی ایجاد کنند.

نورمفیدی گفت: ۵۴ کشور اسلامی باید به سراغ ایجاد اتحادیه کشورهای اسلامی بروند و از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی بازارهای مالی خود برای اعتلای اسلام بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: روحانیون و عوام شیعه و سنی باید تندروها را طرد کنند تا وحدت در جامعه اسلام متجلی شود، اگر ما نتوانیم به عنوان برادران دینی در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کنیم در شکل گیری اتحادیه اسلامی دچار مشکل می‌شویم.

نورمفیدی بیان کرد: ضرورت دارد یک‌گفتمان واحد بین ممالک و فرقه‌های اسلامی ایجاد شود تا شاهد تعالی بیشتر امت اسلام باشیم.

وی گفت: دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در بخشی از کشورهای اسلامی ناشی از واهمه و ترس سران این کشورها از آمریکا است و جوامع اسلامی برای آنکه به پیشرفت برسند باید از آمریکا فاصله بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی