4 محکوم به قصاص در قم از چوبه دار رها شدند


4 محکوم به قصاص در قم از چوبه دار رها شدند

قم- رئیس کل دادگستری قم گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌ جاری با تلاش کمیته صلح و سازش استان ۴ فقره پرونده قصاص با گذشت اولیای دم از اجرای حکم، مصالحه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در تشریح اقدامات دادگستری و ستاد دیه استان جهت تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس و با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه بر این امر، افزود: دادگستری قم با تشکیل کمیته صلح و سازش در سال ۱۳۹۷ کمک مؤثری به تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس استان کرده است.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال‌جاری با تلاش کمیته صلح و سازش استان چهار فقره پرونده قصاص با گذشت اولیای دم از اجرای حکم، مصالحه شد.

وی بیان کرد: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان نیز همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته‌اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده‌است.

مظفری، گذشت خانواده‌های اولیای دم را اقدامی ارزشمند و خداپسندانه دانست و افزود: اولیای دم با گذشت از قصاص به محکومان پشیمان زندگی دوباره بخشیدند و با این اقدام خداپسندانه موجب اصلاح آنان و بازگشت مجددشان به آغوش خانواده‌هایشان و اجتماع می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تاکید وی در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل‌وفصل خصومت و اصلاح ذات البین، دستگاه قضائی استان قم با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که حل‌وفصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از مهم‌ترین سیاست‌های قوه قضائیه است، تاکید کرد: به تاسی از سیره اهل‌بیت (س) و با کمک معتمدین، ریش‌سفیدان، علما و ائمه جماعات با محوریت توسعه حل اختلاف در راستای مصالحه پرونده‌های قصاص، اقدامات مثمر ثمر و مطلوبی صورت گرفته و امید است در ماه‌های پایانی سال نیز شاهد روند رو به رشد و افزایش صلح و سازش در استان قم باشیم.

مظفری همچنین با بیان این‌که اقدامات شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر قم با هدایت همکاران و مدیران قضائی مشهود و قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین و مردم ولایی استان که در همه امور به‌ویژه در زمینه حل اختلافات و رفع خصومت پیشگام هستند، تشکر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی