انسان نباید برای زندگی دنیا خود را جهنمی کند/ انقلاب امانتی الهی


انسان نباید برای زندگی دنیا خود را جهنمی کند/ انقلاب امانتی الهی

قم- امام جمعه موقت تهران گفت: انسان نباید برای زندگی دنیا، خود را جهنمی کند و در روایات تاکید شده انسان باید چشم خود را از حرام باز دارد که در این صورت خداوند حجاب‌ها را از وی کنار می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه سه شنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله سید رضا بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: انسان نباید خداوند را در زندگی فراموش کند و آدمی وقتی خود را فراموش می‌کند در حقیقت به دنبال هوا و هوس رفته است که این افراد در دنیا و آخرت دچار خسارت می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان باید از فرصت‌های عمر خود بهترین استفاده را انجام دهد و از عبادات و انجام اعمال صالح غفلت نورزد که متأسفانه برخی افراد نسبت به هدف نهایی زندگی دنیوی بی توجه هستند و دستورات الهی را عمل نمی‌کنند.

وی گفت: کسانی که امروز بی حیایی را ترویج می‌کنند و حرام خدا را حلال می‌دانند، دین ندارند و این امر نشان از بی عقلی است که موجب می‌شود انسان دنیا و آخرت خود را از دست دهد.

حجت الاسلام صدیقی بیان داشت: شخصیت‌های مثل آیت الله بهاالدینی در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کردند، اما دارای آرامشی مثال زدنی بودند.

امام جمعه موقت تهران افزود: حکمت عبارتند از ترک لذات است و از جناب لقمان پرسیدند چه شد که به این مقام رسیدی که وی گفت صدق در گفتار موجب رسیدن به این درجه رسیده است.

ولایت فقیه نیز در حقیقت ادامه استمرار حرکت انبیا

وی تاکید کرد: این انقلاب امانت الهی است و ولایت فقیه نیز در حقیقت ادامه استمرار حرکت انبیا است.

صدیقی با بیان اینکه انسان نباید برای زندگی دنیا، خود را جهنمی کند افزود: در روایات داریم که فرمودند انسان باید چشم خود را از حرام باز دارد و کسی که چشم خود را مراقبت کند خداوند پرده‌ها و حجاب‌ها را از وی کنار می‌زند و قلب او نیز سالم می‌ماند.

وی تصریح کرد: انسان باید دائم امام زمان (عج) را یاد کند اما متأسفانه بسیاری از شیعیان از این امر غفلت می‌کنند و چشم بستن بر حرام‌ها و مراقبت از زبان انسان را در این زمینه یاری می‌کند.

وی گفت: انسانی که از زبان خود مراقبت کند می‌تواند به درجات حکمت برسد.

امام جمعه موقت تهران عنوان داشت: مرحوم آیت‌الله بها الدینی دلش برای خداوند بود و به همین دلیل مادیات دنیوی برایش بی ارزش بود.

وی ادامه داد: اگر انسان یک اربعین برای خداوند باشد و مراقبه داشته باشد در این صورت خداوند نیز به او چشمه‌های حکمت را جاری می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: آیت الله بها ء الدینی می‌فرمود من به همه ائمه دلداده ام اما شیدایی امیرالمومنین (ع) هستم و این عالم بزرگ دارای نفس قدسی بود.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه در جامعه به ناموس شیعه جسارت می‌کنند و چادر از سر بانوان می‌کشند که در این زمینه طلاب و روحانیون باید با جهاد تبیین در میدان باشند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آیت الله بها الدینی در ابعاد اخلاقی و معنویت، عرفان و زهد سرآمد و برای رزمندگان و انقلابی‌ها نیز تکیه گاهی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن