افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در سمنان/ بیکاری 6.3درصد


افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در سمنان/ بیکاری 6.3درصد

سمنان- استاندار سمنان از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در استان خبر داد و گفت: در نیم سال نخست سال جاری این شاخص یک و نیم درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه گزارش مرکز آمار ایران نشان از ارتقای شاخص‌های مرتبط با اشتغال در استان سمنان می‌دهد، تاکید کرد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در سمنان و کاهش بیکاری از جمله شاخص‌های مثبت این گزارش هستند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در سمنان یک نیم درصد نسبت به نیم سال اول سال گذشته بیشتر شده است، افزود: این شاخص نشان از افزایش تعداد شاغلان و ایجاد زمینه اشتغالزایی در استان سمنان خبر می‌دهد.

ارتقای شاخص‌ها

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی همچنین نشان از ارتقای سرمایه گذاری نیز دارد، گفت: در کنار حفظ وضعیت موجود، ارتقای سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید جدید، اولویت‌های دولت رئیسی در استان بوده است.

هاشمی با بیان اینکه بیکاری در استان ۶.۳ درصد است، ابراز کرد: رکورد کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان طی بهار با ۶.۱ و تابستان با ۶.۳ درصد شکسته شده که نشان می‌دهد اقدامات خوبی در زمینه اشتغالزایی در استان سمنان طی دولت سیزدهم، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۰.۷ درصد نسبت به تابستان سال قبل کاهش داشته است، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی یکی از اقداماتی است که توانسته به کاهش بیکاری و ارتقای شاخص‌های مرتبط با اشتغال منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین