عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است


عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است

تبریز- مدیرعامل صندوق ملی حفاظت محیط زیست کشور گفت: منبع و عامل ۴۰ درصد آلودگی شهرها ناوگان شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد انجم شعاع عصر سه شنبه در جلسه مشترک اتاق بازرگانی تبریز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تبریز افزود: باتوجه به مطالعات انجام شده منبع ۴۰ درصد آلودگی، ناوگان شهری اعلام شده است، تاکسی‌های بالای ۲۰ سال قدمت باید نوسازی شوند و سازمان محیط زیست موظف شد تا مصرف سوخت را کاهش و استانداردهای محیط زیستی را رعایت کند.

وی ادامه داد: از تشکیل صندوق مشترک اتاق بازرگانی و صندوق محیط زیست نیز استقبال می‌کنیم تا با اولویت بندی و تجدید منابع پروژه‌ها را با همکاری بخش خصوصی اجرا کنیم.

نباید به بهانه حفظ محیط زیست، صنعت و معدن را متوقف کنیم

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز اضافه کرد: یکی از مقوله‌های مهم، محیط زیست است اما قرار نیست به بهانه محیط زیست صنعت، معدن و تولید را متوقف کنیم و از آن سمت طوری عمل کنیم که داشته‌های طبیعی خود را از بین ببریم.

عامل 40 درصد آلودگی شهرها ناوگان حمل ونقل است

وی ادامه داد: ساختار قوانین محیطی زیست ما به صورت یک پک سنتی است که چندان کاربردی ندارد، برای محیط زیست نباید شعاع تعیین کرد، باید شاخص تعریف شود، قوانین معطوف به صنعت و محیط زیست باید بازنگری شود درحالیکه در کشور ما نگاه فاصله محور و فیزیکی بر مصوبات و دستورالعمل‌ها غالب است که کار ما را سخت‌تر کرده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و خود را اکنون نمی‌توانیم ارائه کنیم و حتی با کمبود زمین برای واحدهای تولیدی مواجه هستیم، باید در حوزه محیط زیستی شاخص‌ها را لحاظ کنید.

کلامی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه برای تمام آذربایجانی‌ها مسئله مهمی است، عنایت داشته باشید اگر اعتباری را که سهم مطالعات شده در دریاچه صرف می‌کردند، حجم آب بیشتر می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم