پیامبر اکرم (ص) عالی‌ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان است


پیامبر اکرم (ص) عالی‌ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: پیامبر اکرم (ص) عالی‌ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر سه شنبه در همایش علمای وحدت در استان کرمانشاه که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در مجتمع بعثت برگزار شد، از پیامبر اکرم (ص) به عنوان عالی‌ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان یاد کرد.

وی افزود: از همه کسانی که عشق در گروه رهنمودهای پیامبر رحمت (ص) دارند و با بیان و قلم خود موجبات وحدت را فراهم می‌کنند تشکر می‌کنم زیرا تا نفس داریم باید خدمتگزار اسلام باشیم چون اسلام آئین فطری و جاودانه جهان است و برای همه انسان‌ها برنامه دارد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی ماندگار است، دین و اندیشه و دستوراتش ماندگار است زیرا یک هزار و ۴۰۰ سال با وجود تمام دشمنی‌ها و خیره سری‌ها علیه حضرت آئین الهی ماندگار است زیرا از یک قدرت، عزت و پشتوانه‌ای برخوردار است که هم او حامی رسول خود است.

علما بیان کرد:: قرآن به عنوان کلام الله پشتوانه دارد چون پشتوانه و حامی دارد محور وحدت است زیرا برای نسل انسان از ابتدا تا انتها برنامه دارد و همین می‌تواند مرکز ثقل برنامه‌های مسلمانان باشد زیرا تمام این برنامه‌ها برای حفظ و عظمت مسلمانان است که در پرتو گفتمان و دعوت مقام معظم رهبری قرار گرفته که اساس و بنیاد آن هم جهاد تبیین است زیرا از طریق جهاد تبیین، هفته وحدت شکوفا می‌شود و تعالی این هفته به وضوح ظهور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن با قسم خوردن به قلم، عظمت اندیشه و آگاهی را می‌رساند، عظمت تبیین ابتدا از قرآن آغاز شد و در برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) گسترش یافت زیرا همین قرآن با تبیین به دست ما رسیده یعنی مفسرانی که قرآن را تفسیر کردند تا در راستای عظمت تبیین قدمی برداشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: پایه اسلام را پیامبر خدا (ص) بر حکمت بر اندیشه و دانش و فطرت نهاد برای همین هیچگاه معاندان نتوانستند طی این هزار و چهار صد سال خرده‌ای بر آن بگیرند و باید از این عظمت به درستی استفاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با محکوم کردن دخالت‌های همیشگی آمریکا در امور ایران، گفت: الان آمریکا با دخالت در امور ایران می‌خواهد تعدادی نوجوان عزیز و معصوم را بازیچه شیطنت خود قرار دهد و باید بداند این پندارهای پوچ و شیطانی نقش بر آب است و جوانان و نوجوانان عزیز ما قوی‌تر از وسوسه‌های شیطان بزرگ هستند.

علما با دعوت از علمای استان برای ایجاد بسترهای وحدت خاطر نشان کرد: امروز نباید شیعه و سنی بگویبم، باید کلمه مسلمان را مطرح کنیم زیرا همه ما یکی هستیم، چون پرچم اسلام یگانه است قرآن یگانه است پیامبر اسلام (ص) یگانه است، برای همین مطرح کردن فروعات شیعه و سنی برای دشمنی، کار اجانب است.

وی با بیان عظمت و قداست قرآن کریم اظهار داشت: تنها کتابی که تمام واژگان و جملات مال خود خداست فقط قرآن است و با کلام الله نمی‌شود جنگید، همچنانکه نمی‌شود با توحید جنگید، آنچه حرف پیامبر (ص) معصومین (ع) و خلفا است، همه بر محور توحید و وحدت است.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از برنامه‌ها و موضع گیری های مقام معظم رهبری، گفت: امامین انقلاب اسلامی با درایت و بصیرت منحصر به فرد خود خوب دانستند کشتی انقلاب اسلامی را چگونه از طوفان زمانه به سوی ساحل ترقی و پیشرفت و وحدت، هدایت کنند زیرا دعوت به وحدت کار پیامبر (ص)، ائمه (ع) و خلفا است.

نماینده ولی فقیه د راستان کرمانشاه تصریح کرد: اساس گفتمان امامین انقلاب اسلامی بر محور وحدت استوار است و این بزرگان وحدت اسلامی، رفاقت، با هم بودن، صمیمیت داشتن را همواره مورد توجه قرار داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!